Közélet
Fotó: iStock

Rengeteg hecchívó tárcsázza a lelki elsősegélyt

A Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetségének adatai alapján az elmúlt 1 évben – más segélyhívó számokhoz hasonlóan – jelentősen emelkedett az inadekvát hívások száma – írja közleményében a szövetség. Hangsúlyozzák, hogy

a hecc – és zaklató hívók magas aránya jelentős időveszteséget, pszichés terhet okoz az önkéntesek munkájában, felesleges kiadást az állami közteherviselésben. A legnagyobb problémát azonban az okozza, hogy a telefonvonalak foglaltsága miatt a valóban rászorulók, krízishelyzetben lévők nem kaphatnak segítséget.

A 116-123 ingyenesen hívható telefonos lelki elsősegély hívószám bevezetése óta folyamatosan növekszik a hívások száma a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok (LESZ) 18 szolgálatánál. Az elmúlt év adatai alapján a közel 200.000 hívás több mint 60 százaléka inadekvát tartalmú (téves, néma, hecc, zaklató hívás).

Kiemelkedő a hecchívók, szórakozni kívánó hívók aránya, akik a segélyhívás lehetőségével nem a célnak megfelelően élnek.Az általuk okozott foglalt segélyhívó-vonal azt eredményezi, hogy a krízisben, konfliktushelyzetben lévő, szuicid szándékkal a lelki elsősegély telefonszolgálatokhoz forduló hívók nem érik el az önkéntes segítőket – olvasható a közleményben.

A LESZ szándéka, hogy felhívja a figyelmet a segélyhívószám adekvát használatára, hogy érdemben “Beszélhessünk egymással.”, valamint különböző jogi lehetőség igénybe vételét fontolgatja a hecc- és zaklató hívók távoltartása végett.

Kiemelt kép: iStock

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.