Közélet

Kálmán Olga vetélytársainál jóval többet költött hirdetésre

Nagyon ráhajtott az ellenzéki főpolgármester-jelöltek előválasztására a DK színeiben induló Kálmán Olga. A tévés újságíró toronymagasan előzött mindenkit az online megjelenésekben. Az ő reklámjaira messze több pénz ment el az elmúlt hetekben, mint a rivális Karácsony Gergely és Kerpel-Fronius Gábor hirdetéseire.

Kálmán Olga online reklámjaira messze több pénz ment el az elmúlt hetekben, mint a rivális Karácsony Gergely és Kerpel-Fronius Gábor hirdetéseire.

A különbségre a szerdán, az előválasztás véghajrában megjelentetett Facebook-hirdetések ára pontosan rávilágít. A június 23-i összesítések szerint Kálmán Olgát egyetlen napon 1 millió 235 ezer, a momentumos Kerpel-Froniust 564 ezer, az MSZP-Párbeszédes Karácsony Gergelyt pedig mindösszesen 170 ezer forintért reklámozták.

A Kálmán Olgát támogató hirdetéseket négy forrásból is finanszírozták. A legnagyobb hirdető természetesen az újságírónő saját hivatalos oldala volt, de a szintén nagy támogatást nyújtó DK mellett Dobrev Klára és Gyurcsány Ferenc oldala is beszállt a reklámversenybe.

A négyforrásos Kálmán-kampány az elmúlt hónapban, tehát az előválasztás teljes időszakában is jóval intenzívebb volt, mint a többieké.

A május 25. és június 23. között eltelt 30 napban összesen 7 millió 293 ezer forintot fizettek a Facebook-reklámokért, míg a Momentum jelöltjére 4 millió 139 ezer, Karácsony Gergelyre pedig 3 millió 77 ezer forintot költöttek.

Kálmán Olga hivatalos oldala egyébként az internetes platformjának indulása óta nagyon intenzíven költ a Facebookon. Az EP-kampányt is felölelő tavaszi hónapokkal együtt több mint 5,5 millió forintot fizetett ki politikai hirdetésekre.

Mindeközben a Fidesz sem maradt tétlen. A kormánypárt ugyan de facto nem volt részese az előválasztásnak, de az utolsó 30 napos időszakban mindenkit lekörözve 9,9 millió forintot hirdettek el a Facebookon.

Kiemelt kép: Marjai János / 24.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik