Közélet

Tízmilliárdot költött PR-ra és marketingre a vizes vb-t szervező cég

Ehhez képest 800 millió forint volt a jegyértékesítésből befolyó bevétel.

Több mint féléves csúszással tette közzé tavalyi éves beszámolóját a vizes vb-t szervező Bp2017 Kft. – számolt be az mfor.hu.

Az adatokból kiderül, hogy a támogatás levonásával 4,8 milliárd forint bevétele volt a szervező cégnek, ahhoz képest, hogy a világbajnokság szervezőbizottságának elnökeként Seszták Miklós tavaly májusban még 7-10 milliárd forintos bevételről beszélt. Az értékesítési bevételként feltüntetett összegekből egymilliárd forintot a szponzorációs díjak, 800 milliót a jegyértékesítés, 600 milliót az egyéb szolgáltatások tesznek ki.

Anyagjellegű ráfordításként valamivel több mint 51 milliárd forint kiadást számoltak el. A marketing és PR költségek 10,2 milliárd forintra rúgnak, személyi jellegű ráfordításként 2,12 milliárdot könyveltek el.

Az egyéb ráfordítások között 619 millió forint bánatpénzt is feltüntettek, ami azzal lehet összefüggésben, hogy a szervezők durván túlbecsülték a szállodai igényeket – a 85 ezer lefoglalt vendégéjszaka jelentős részét nem használták ki a sportolók, szövetségi meghívottak és újságírók.

A cég a tavalyi évre 93,1 millió forintos veszteséget könyvelt el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik