Közélet

Új utakon az egyéves #énjövőm program (X)

Eddig mintegy háromezer fiatal vett részt a készségfejlesztő tréningeken. A jövőben a fiatalok mellett a kismamák is nagyobb figyelmet kapnak.

Magyarországon hiába csökken gyors ütemben a munkanélküliség – ma már 4 százalék alatti – a fiatalkorúak körében mégis több mint duplája az átlagosnak. A Coca-Cola HBC Magyarország által tavaly elindított #énjövőm oktatási program mégsem elsősorban munkaerőpiaci, hanem társadalmi problémaként tekint arra, hogy a fiatalok közül sokan kiszorulhatnak a munka világából.

A program megalkotói szerint gyakran nem is a szaktudás hiányzik az elhelyezkedéshez, hanem inkább az önbizalom, az önismeret, kapcsolati tőke és bizonyos kommunikációs készségek, de előfordul, hogy olyan konkrét tudás is, amit az iskolában nem tanítanak: pénzügyi ismeretek, üzleti terv készítése, vállalkozás menedzsment. Az #énjövőm épp arra vállalkozott, hogy ezt a tudást és ezeket a készségeket adja meg kifejezetten a 18-30 év közötti inaktív fiataloknak egy egynapos, ingyenes tréning során.

A tavalyi indulás óta már több mint háromezren részesültek az #énjövőm program tantermi és online képzéseiben. A cél a nyolcezres résztvevői szám elérése 2020-ig. Az elmúlt egy év máris számos tapasztalattal járt a szervezők számára. Például, nyilvánvalóvá vált, hogy a nők, kismamák egy olyan csoportot alkotnak, akik sajátos problémákkal szembesülnek a munkaerőpiacon, ezért ők – legalább részben – eltérő válaszokra tartanak igényt. Például, számukra az otthoni elfoglaltság és munka összeegyeztetése jóval nehezebb, mint másoknak, a részmunkaidős foglalkoztatásra a körükben nagyobb az igény, amint saját vállalkozás elindítását is sok kismama fontolgatja.

Idén októberben került sor az első olyan eseményre, amelyet kifejezetten kismamáknak szerveztek. A #jövőanyukája című rendezvény iránt megnyilvánuló nagy érdeklődés, a szakértő és ismert anyukák részvételével zajló pezsgő keresztasztalbeszélgetés azt vetítették előre, hogy érdemes lesz a nők munkaerőpiaci helyzetével behatóbban is foglalkozni a jövőben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik