Közélet

Miért megy be a metrópótló a Népligetbe?

Hosszú percekkel növeli a menetidőt az M3-as metrópótló népligeti kitérője, ahol csapnivaló minőségű utakon rázkódnak a buszok különösebb haszon nélkül.

A Népligetben már többször rendeztek autóversenyt, sőt, a ’80-as években még az is felvetődött, hogy itt alakítsák ki a Hungaroringet, a parkban körözésnek tehát vannak hagyományai Budapesten. A metró lényege azonban az, hogy minél gyorsabb eljutást biztosítson két pont között, felesleges kanyargás nélkül.

Azt hihetnénk, hogy ez a feladata a metrópótlónak is, ennek ellenére a 3-as metrót pótló buszok behajtanak a Népligetbe, ott meg is állnak, hosszú percekkel növelve a menetidőt. Miért is? – firtatja levelében István.

Nemrég költöztem a belvárosból a József Attila lakótelepre, ezért igen sűrűn használom az Üllői úton közlekedő felszíni járatokat, így a metrópótlót és az éjszakai járatokat. Akárhányszor ezekkel a járatokkal utazom, mindig megfogalmazódik a kérdés bennem, hogy a Népligetnél miért nem a felüljárón haladnak ezek?

 

Miért kell köröket tenni egy parkban éjszaka egy olyan járaton, amelynek az lenne a lényege, hogy gyors összeköttetést biztosítson éjszaka is a belváros és a külső kerületek között? Szerintem a felüljáró két vége közül egyik sincs vészesen messze a Népligettől, megoldható lenne egy megálló létrehozása.

 

A másik dolog, ami fölött nem tudok napirendre térni: az említett népligeti kitérős útvonal két megállót tartalmaz (egyet a parkban, egyet a Könyves Kálmán körúton). Mi értelme van a parkban egy megállónak, ha nem messze tőle van egy másik a körúton. Nem hinném, hogy annyira sokan mennek bulizni a Népigetbe, hogy ezért külön megállójuk legyen. Akik pedig az 1-es villamosról vagy egy távolsági buszról szállnának át a metrópótlóra vagy éjszakai járatra, nekik is bőven megfelelő a körúton levő megálló.

 

Arról nem is beszélve, hogy a Népligetben milyen minőségű úton mennek végig a buszok. Aki rázós élményt szeretne, annak csak ajánlani tudom. Értem, hogy nehéz összeegyeztetni, megtervezni útvonalakat, megállókat, kátyús utakon levő hullámvasutakat, stb., de felesleges kitérőket nem érdemes tenni egyik járatnál sem.

Észrevételed, panaszod van a budapesti közösségi közlekedéssel kapcsolatban? Vagy csak láttál valami érdekeset? Írd meg a bkvfigyeloblog@gmail.com címre vagy a BKV-Figyelő Facebook-oldalán!

Kiemelt kép: Wikipedia/Kemenymate

Ajánlott videó

Olvasói sztorik