Közélet

Másodfokon is pert nyert az Origo és a Ripost ellen Gulyás Márton

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2018. 01. 24. 13:55

A hárommillió forintot arra fordítja, hogy felmérjék egy újabb választókörzetben, hogy ki győzheti le a Fidesz jelöltjét.

Másodfokon is pert nyert két kormányközeli lap, a Ripost és az Origo ellen Gulyás Márton, akiről lejárató szándékú cikket tettek közzé tavaly tavasszal.

Az aktivistát múlt áprilisban 72 órára őrizetbe vették, mert narancssárga festékes flakonnal próbálta megdobni a Köztársasági Elnöki Hivatalnak otthont adó Sándor-palotát. Miután kiengedték, a személyeskedő lejárató cikkekről hírhedt Ripost cikket tett közzé „Gulyás Mártont nem törte meg a börtön, azonnal egy speciális társkeresőn vigasztalódott” címmel, amelyben azt állítják, hogy az aktivista a szabadulása után egy órával már egy meleg, biszexuális és transznemű férfiaknak fenntartott oldalon keresett magának párt. Majd ezt a Ripostra hivatkozva az Origo is fontosnak érezte közzétenni.

Az ügyben az első tárgyalás tavaly júniusban zajlott a Fővárosi Törvényszéken. Itt Gulyás Márton elmondta: ő a nemi irányultságáról soha nem tett a nyilvánosságnak szánt közlést, azt a magánélete részének tekinti, keresete pedig arra irányul, hogy lehetséges-e egy politikai helyzetre reagálva olyan cikket közölni valakiről, ami nem a politikai megnyilvánulásaira vonatkozik, hanem vélt vagy valós orientációja alapján igyekszik lejáratni. Az aktivista szerint a Ripost és az Origo cikke kifejezetten annak tudatában született, hogy Magyarországon szélsőségesen homofób és LMBTQ-ellenes hangulat uralkodik, a lejárató szándékot pedig a cikket megjelentető propagandaoldalak tulajdonosi köre, és az is alátámasztja, hogy azokat állami hirdetésből tartják fenn.

Budapest, 2015. február 16.
Gulyás Márton, a Humán Platform aktivistája beszél a Humán Platform Putyin: nyet! - Európa: igen! elnevezésű tüntetésen Budapesten, a Bajcsy-Zsilinszky úton 2015. február 16-án, Vlagyimir Putyin orosz elnök budapesti látogatásának előestéjén.
MTI Fotó: Mohai Balázs
Kritizálod a kormányt? Buzi-e vagy?
Gulyás Márton 15 millióra perel két kormánypárti médiumot lejárató cikkeik miatt. Pénteken volt az első tárgyalás.

Gulyás úgy vélte: a cikkek az olvasók szemében azt a képzetet keltik, hogy Gulyás Márton eltér a heteronormatív iránytól, ezért a hatalommal szembeni kritikájának kisebb a súlya. Az ügy arról szól szerinte, hogy lehetséges-e közszereplőket így megítélni.

Az elsőfokú ítéletben a törvényszék Gulyásnak adott igazat, a Ripostnak 3,5 millió, az Origónak 800 ezer forintot kell megfizetnie, amit másodfokon a Fővárosi Ítélőtábla is helyben hagyott – írja a hvg.hu.

Gulyás Márton a tárgyalás után közölte: a nagyjából 3 millió forintból, ami a perköltség levonása után nála marad, a Közös Ország Mozgalom egy újabb választókerületben készíttet kutatást arról, hogy ki a legesélyesebb ellenzéki jelölt. Korábban az aktivista a 24.hu-nak arról beszélt, hogy az ellenzéki pártokat így próbálják rábírni arra, hogy egyéni jelöltjeiket léptessék vissza annak javára, akinek esélye van legyőzni a fideszes jelöltet.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Farkas Norbert / 24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.