Közélet

Milliárdokért reklámozza magát az állam

Túllépték a 25 milliárdosra tervezett idei keretet.

Júliustól szeptemberig 5,5 milliárd forint közpénzt költött a kormány az állami cégek reklámozására – írja a Magyar Nemzet.

Az idei év kommunikációs költéseire tavaly 25 milliárd forintos gigatendert írtak ki, amelyen Csetényi Csaba, Kuna Tibor és Balásy Gyula érdekeltségei nyertek. 2017-ben ők látják el az összes állami vállalat és minisztérium kommunikációs és médiafeladatait. A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal pénteken tette közzé, hogy kinél mennyit költött a keretösszegből a harmadik negyedévben.

A lap szerint egy kiskaput kihasználva már 13 milliárd forinttal lépi túl a kormány az eredetileg 25 milliárdosra tervezett keretet. Az eredeti költségkeretet úgy tudja átlépni a hivatal, hogy a társaságokkal kötött keretszerződésben rögzítették: kétszer vissza tudja tölteni, így ez az összeg akár 75 milliárd forintra is megemelhető. Az idén a legnagyobbat Balásy Gyula cégei, a Lounge Design és a New Land Kft. szakították, 24 milliárd forint elköltésének lehetőségét nyerték el a tervezett 25 milliárdból.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik