Közélet
2008-ban Tiszteletdíjat kapott Juszt László újságíró, műsorvezető, a Tisztelet Társaságának III. Tavaszköszöntő Tisztelet Gáláján a Papp László Budapest Sportarénában. MTI Fotó: Földi Imre

Juszt Lászlót cáfolja az orosz hírtévé

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2017. 10. 20. 10:00

Az RT azt állítja, soha nem tervezett magyar adást, pedig a tévés arra hivatkozva pereli az Átlátszót, hogy ő lehetett volna a műsorvezető.
Korábban a témában:

Az orosz kormány nemzetközi hírtévéje, az RT kommunikációs igazgatója az Átlátszóval közölte: soha nem tervezték és nem is tervezik magyar hírszolgáltatás indítását, ezért arra sem volt okuk, hogy arról tárgyaljanak, ki legyen a műsorvezető.

A portál azután kereste meg az RT-t, hogy Juszt László pert indított az Átlátszó ellen, mondván, a róla szóló cikkek miatt esett el attól, hogy az RT magyar adásának arca legyen. A tévés a bírósági beadványokban azt állította: havi nettó kétmilliós fizetést, cégautót és telefont is kapott volna a csatornától.

Juszt szerint azért állt el ettől az RT, mert az Átlátszó szó szerinti fordításban közölte a bombagyárosként elítélt Dietmar Clodo egyik nyilatkozatát, amit Jürgen Roth német írónak adott, és a tévésre is utalt azzal kapcsolatban, hogy a magyarországi orosz maffia akkori feje, Szemjon Mogiljevics széles körben osztott kenőpénzeket. Ez a nyilatkozat azonban már máshol is megjelent az Átlátszó cikke előtt.

A cikk miatt Juszt László ötmillió forint kártérítést követel az Átlátszótól, az RT-s felkérés visszavonására hivatkozva. Bizonyítékként emlékeztetőket csatolt a Kreml irányítása alatt álló Orosz Ipari Befektetési Alap elnökével folytatott beszélgetéseiből, amelyek szerint Mihail Volosin javasolta őt az RT-nek.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.