Közélet

“És akkor megláttam a hitványabbnál hitványabb részleteket”

Hét hónappal az első szerelvény forgalomba állítása után még mindig mindennapos, hogy meghibásodik egy új metró az M3-as vonalon. Hiába az eltelt idő, még mindig ordítóan gagyi a kivitelezés.

Noha az első tapasztalatok birtokában a BKV már jelezte a gyártó Metrovagonmas felé az új metrók kivitelezési hiányosságait, úgy tűnik, máig nem sikerült úrrá lenni az összeszerelés problémáin. Olvasónk, Gábor megosztotta a tapasztalatait.

Sok év kihagyás után metróra kényszerültem. Tök klassz út volt, M2-M3 átszállásos, egy jeggyel. Imádni való. Ugye, régen ilyen sem volt. Izgatott voltam, hogy vajon új metró jön-e értem a Deákra.

Felfelé jövet a mozgólépcsőről már láttam, hogy egy bontószökevény kék próbál a síneken maradni, de esélyem sincs elérni. De pár perc es befutott az új fehérke. Beszállok, trendi epoxi borítások belül, süllyesztett fejű csavarokkal rögzítve. Az ajtó finoman csukódik. Meglepően kellemes első élmények.

A három megálló alatt csak kapkodtam a szemem, szeretem felmérni a terepet. És akkor megláttam a hitványabbnál hitványabb kivitelezési részeleteket. A felső takarósor popszegeccsel rögzítve, igy esélye sincs az elemeknek egy egyenesen futniuk.

Az is érdekelne, hogy a harmadik vagy negyedik felnyitásra törik-e el az üvegszálas borítás. A felső kapaszkodók dupla, kontraanyás megoldással rögzítve, de abból sem újjal, hanem, ami épp a dobozkában volt.

Az ajtólap szorul a nyílásban, már a szürke festéket is leverte. Amúgy ezeken történt zajcsillapítás? Meg merem kockáztatni, hogy az új metrón a hangzavar decibelre pontosan megegyezik az elődei hangosságával.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik