Közélet

Multi fizette a Rogán által meghívott tanácsadót

D. Kovács Ildikó
D. Kovács Ildikó

2017. 10. 18. 06:54

A Magyar Telekom volt a tanácsadót vendégül látó rendezvény egyetlen szponzora, de cáfolja, hogy politikai megrendelésről lett volna szó.

Személyes vendégeként hívta meg Rogán Antal David Plouffe-t, Barack Obama korábbi amerikai elnök kampányfőnökét – írja a Magyar Nemzet. A lap szerint a fideszes politikus 2009-ben a TV2 Mokka című műsorában arról beszélt, hogy egy éve készült arra, hogy meghívja az amerikai szakembert. A számlát azonban nem ő állta.

A magyarországi nagy multinacionális cégek vezetőinek egy jelentős része ott volt a tegnapi ebéden. És ők fedezik ebből a szempontból a költségeket, tehát ez a magyar adófizetőknek vagy a Fidesznek mondjuk éppenséggel egyetlen fillérjébe sem került,

mondta Rogán a tévéműsorban.

Mivel a multinacionális cégeknek szigorú antikorrupciós szabályzatuk van, ezért a Magyar Telekom vezérigazgatója, Christopher Mattheisen Somogyi Péter üzletembert kérte fel közvetítőként. A 2009. december 1-jei előadáson kétszázan vettek részt, ezt követte egy szűk körű, 16 fős ebéd.

Három meghívott vendégen kívül a Fideszből ott volt Kubatov Gábor pártigazgató, Nyitrai Zsolt operatív igazgató, Gyürk András kampányfőnök, illetve Rogán Antal, Szalay-Bobrovniczky Kristóf, Heim Péter, Szijjártó Péter és Andy Vajna. A Magyar Telekomot pedig Mattheisennel együtt Fellegi Tamás és Winkler János igazgatósági tag képviselte.

A költségeket Somogyi fizette ki, az egyetlen szponzor pedig a Magyar Telekom volt – az üzletember szerint ez a multicég ajándéka volt a Fidesznek. Somogyi azt is mondta a lapnak:

David Plouffe és Habony Árpád között ültem. Nekem kellett fordítani Obama kampányfőnöke és Orbán Viktor tanácsadója között.

A Magyar Telekom tagadta a Magyar Nemzetnek, hogy a cég vezérigazgatója bármilyen szívességet kért volna Somogyi Pétertől, és csak annyit közöltek, hogy a cég az Iwiw közösségi oldal tulajdonosaként szponzorálta az eseményt, amely nyilvános volt. Ugyanakkor a lap úgy tudja, hogy a Magyar Telekomnál belső vizsgálatot rendeltek el.

A Telekom cáfol

Cikkünk megjelenése után a Magyar Telekom közleményt juttatott el lapunkhoz, amelyben azt írták, hogy David Plouffe az internet és a közösségi média egyik első számú szakértőjeként 2009. december 1-én egy budapesti nyilvános konferencián tartott előadást, amelyet a cég szakmai szempontok alapján szponzorált.

Az esemény tehát, amelyet a Magyar Nemzet titkos megállapodás eredményének mutat be, a Telekom által nyilvánosan szponzorált esemény volt, amely semmilyen belső vagy külső szabályozást nem sértett, releváns szakmai rendezvényként megfelelt a cég szponzorációs gyakorlatának.

A Magyar Telekom szerint a Magyar Nemzet cikke csúsztatott, amikor a belső tájékozódást és információgyűjtést úgy próbálja beállítani, mintha az a saját valótlan állításait erősítené, ugyanis a Telekomhoz hasonló nagyvállalatoknál a megfelelőségi programok természetes része a hasonló állítások kivizszálása.

Másfelől emlékeztetnénk, hogy pont 2010-től érte el a távközlési szektort az a különadó, amelynek eredményeként a Magyar Telekom 2010-től évente csaknem 30 milliárd forint különadót kényszerült fizetni, piaci pozíciójánál fogva az ágazati különadó a legnagyobb mértékben a Telekomot érintette. Teljesen alaptalan tehát az az állítás, miszerint a Telekom bármilyen piaci előnyt élvezett, politikai támogatást kapott volna a 2010-es választásokat követően.

A cég azt is jelezte, hogy múlt pénteken formális helyreigazítási kérelmet küldtek a Magyar Nemzetnek.

Kiemelt kép: MTI/Varga György

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Mentőkhöz menekült az elkószált 14 éves kutya

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.