A BKK informatikai infrastruktúráját továbbra is sorozatos támadások érik, ezért az online értékesítési rendszer által nyújtott szolgáltatások folyamatos elérhetősége átmenetileg nem biztosítható. A BKK online shopban megvásárolt termékek továbbra is érvényesek, utazásra jogosítanak, az online felületen korábban megvásárolt jegyek és bérletek elektronikus ellenőrzése zavartalanul üzemel
– ez olvasható a shop.bkk.hu oldalon, olvasónk, Péter azonban azt írja, ebben a formában soha többé nem vesz elektronikus BKK-bérletet.
Hogy mi a baj vele? Azon túl, hogy mekkora botrányok vannak mögötte? Minden reggel, ha a bejárati biztonsági őrnél (nem, nem az ellenőrnél) van leolvasó készülék, kiemel a tömegből, hogy ő ezt most ellenőrzi.
Mellettem simán egy darab fecnivel átmennek az emberek, oda sem néz, de ha meglátja a mobil kijelzőn villódzó bérletet, egyből felfigyel.
A fenti a probléma egyik része. A nagyobb baj, hogy a technika nem működik. Vagy nem tud szerencsétlen bejelentkezni az eszközén (a biztonsági őr) vagy hiába próbálja leolvasni a qr kódot, nem történik semmi. Megint más kérdés, hogy nekem kell rászólni, ne a kezemet, hanem azt a négyzetet világitsa már a piros fénnyel.
Mi a végeredmény? Ennyiszer életemben összesen nem állított meg az ellenőr és ennyiszer még nem kellett integetnem a lekésett metrónak, ami az orrom előtt indult el, mert a bejáratnál perceket vizsgáltak.
Ez így működésképtelen. Soha többet nem veszek ilyen formában elektronikus bérletet, elég volt egyszer hülyének lenni. Ha beindul a beléptető kapu, ismét teszek egy próbát. Hihetetlen, hogy nálunk semmit nem lehet rendesen megcsinálni, de a havi 22 millát elteszik.
A botrányos e-jegyrendszerért a BKK-nál máig senki nem vállalta a felelősséget.