Közélet

A nap szava a BKV-nál: a fakocka

Nem műszaki hiba, hanem egy idegen tárgy, jelesül egy fakocka okozta a 3-as metró egyik felújított (haha) szerelvényének újbóli meghibásáodását - állítja a BKV.

Szerda reggel fél nyolc körül ismét lerobbant egy új orosz metró. A fehér csoda ezúttal a Pöttyös utcánál adta fel, a Metróért Egyesület Facebook-oldala szerint úgynevezett

ajtóvisszajelentés-hiba

történt. Ez a metrószerelvény egy azon járművek közül, amelyeket néhány hete a Közlekedési Hatóság kivont a forgalomból és amelyek a napokban kaptak újra engedélyt, hogy utasokat szállíthassanak.

A BKV a telephelyre szállította a szerelvényt, ahol az orosz és a magyar szakemberek is átvizsgálták azt. A fakocka akkora riadalmat váltott ki a BKV-nál, hogy maga Bolla Tibor elnök-vezérigazgató adott ki közleményt az ügyben.

Az elsődleges vizsgálatok kimutatták, hogy a vonat egyik ajtaja alá egy idegen tárgy (fakocka) került, ennek következtében szorult meg az ajtó, ezért nem volt a vezető számára visszajelzés az ajtók zárt állapotáról. A védelmi rendszer jól működött, hiszen a vezető számára nem érzékelhető eseményről adott fontos információt, ezzel is támogatva a biztonságos közlekedést

– írta az esetre reagálva közleményében a BKV-vezér, aki fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy az eset az utasbiztonságot nem veszélyeztette.

A szerelvény az idegen test eltávolítása óta hibamentesen, jól működik, átvizsgálás után pedig újra forgalomba állhat,

azaz az orosz és a magyar szakemberek a fakockát sikeresen eltávolították.

Frissítés: Véget ért a fakockagate, a BKV szabotázst gyanít

Kora este visszaállt a forgalomba az a metrószerelvény, amely reggel egy fakocka miatt volt kénytelen kiállni onnan. Az esettel kapcsolatban a BKV az alábbi közleményt küldte:

Újra közlekedik az a felújított metrószerelvény, amelyet egy ajtó alá szorult idegen tárgy (fakocka) miatt ki kellett állítani a forgalomból. Az idegen tárgy eltávolítása után kollégáink átvizsgálták a járművet, amelyet biztonsággal engedtek vissza a forgalomba.

Hangsúlyozzuk, hogy a jármű védelmi rendszere jól működött, hiszen a vezető számára nem érzékelhető eseményről adott fontos információt, ezzel is támogatva a biztonságos közlekedést. Az eset az utasbiztonságot nem veszélyeztette, ugyanakkor nehezen feltételezhető, hogy a fakocka véletlenül került pont oda.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik