Közélet
Budapest, 2015. szeptember 30.
Elektronikus jelzõrendszer tájékoztatja az utasokat a beérkezõ metrószerelvény tovább indulásának pontos idejérõl az M4-es metró Szent Gellért téri mélyállomásán.         
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítõje vállalja a felelõsséget.

Nem adnák vissza a 4-es metróra kapott uniós pénzt

D. Kovács Ildikó
D. Kovács Ildikó

újságíró. 2017. 07. 17. 06:41

Egyetlen centet sem akar visszafizetni a 4-es metróra adott uniós támogatásból sem a fővárosi önkormányzat, sem a magyar állam az Európai Bizottságnak (EB) – tudta meg abból a levélből a Magyar Nemzet, amelyet Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter küldött az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) számára, Tarlós István javaslataival.

A lap szerint a dokumentumban az áll, hogy az EB-vel folytatott tárgyaláson a legkisebb mértékű korrekciót próbálják elérni, vagyis, hogy minél több pénz megmaradjon az 59 milliárd forintos, korrupciógyanús ügyletre adott támogatásból. A lap emlékeztet arra, hogy egy tavaly készült OLAF-jelentés a 452 milliárd forintos, 181 milliárd forint uniós támogatásból létrejött beruházás soránt 167 milliárd forint felhasználását találta szabálytalannak és gyanúsnak, ebből maximum 59 milliárdot kérhetne vissza.

Tarlós ezt elfogadhatatlannak tartja, mert szerinte kizárható a jelenlegi közgyűlés és városvezetés felelőssége, az érintett szerződések döntő többségét ugyanis 2004 – 2009 között kötötték. Tovább ok, hogy beruházás végösszege 406,4 milliárd forintra csökkent különféle átcsoportosítások után, de az OLAF a korábbi tételeket vette figyelembe. Ezen felül olyan eleme is volt a projektnek, például a kelenföldi P + R parkolók kialakítása, amelyet áttettek a 2014 – 2020 közötti időszakra. A polgármester azt is visszautasította, hogy a hiányosságok hatással lettek volna a 4-es metró 2014-es befejezésére.

4-es metró (Array)
Politikai utasítások nyomán is emelkedhettek a 4-es metró költségei
Olyan technikai és lebonyolítási hibákat is elkövettek, amelyek óriási költségnövekedést okoztak.
vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2014. március 27.
Vancsura István, a NAV megszüntetett Kiemelt Ügyek Igazgatósága RAPID ellenőrzési főosztályának volt vezetője (j) és Horváth András, volt adóhivatali dolgozó a Levegő Munkacsoport Áfabotrány: kitálal egy volt NAV-vezető címmel tartott sajtótájékoztatóján Budapesten a MagNet Házban 2014. március 27-én.
MTI Fotó: Soós Lajos

Az ember, aki legyűrte a NAV-ot és a NER-t

Kommentek

Migrants make their way through the countryside after they crossed the Hungarian-Croatian border near the village of Zakany in Hungary to continue their trip to north on October 16, 2015. Hungary said it will shut its border with Croatia at midnight, closing a major entry point for migrants bound for northern Europe, weeks after a similar move on its Serbian frontier triggered clashes with refugees.    AFP PHOTO / HANNA SONIA / AFP PHOTO / HANNA SONIA
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.