Közélet

Akkora az érdeklődés, hogy még 200 millióval megdobják az ’56-os emlékévet

Az Átlátszó tavaly augusztusban írta meg először, hogy a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásért Közalapítvány (KKTTK) összesen több mint nettó kétmilliárd forintot osztott ki közbeszerzéseken.

Egy 400 milliós reklámszerződést Balásy Gyula két cége, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. vitt el, nyomtatott sajtótermékekben, köztereken és online biztosítottak megjelenést a Schmidt Mária nevével fémjelzett emlékévnek.

Az oknyomozó portál észrevette, hogy az uniós közbeszerzési értesítő április 13-i számában megjelent tájékoztatás szerint a KKTTK megemelte a szerződés összegét 599,6 millió forintra.

A nagyjából 200 milliós drágulásra a leirat szerint a „nagy társadalmi érdeklődésre tekintettel” volt szükség „annak érdekében, hogy az ’56-os emlékév megünneplése minél szélesebb társadalmi réteghez, minél hosszabb időtartamban jusson el”.

A Lounge Design készítette korábban a „Ha Magyarországra jössz …” kezdetű uszító kormányplakátokat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik