Közélet

MÁV: a felső vezetékeket kijavították, de a vasutasok kiakadtak felső vezetőiken

MÁV, vasút, vonatközlekedés, sínek (vasút, vonat, sín, )
MÁV, vasút, vonatközlekedés, sínek (vasút, vonat, sín, )
A szolnoki, a miskolci és a záhonyi vasútvonalon kijavították a késéseket okozó hibákat, de a vasutasok kiakadtak a milliós béremeléseken.

A szolnoki, a miskolci és a záhonyi vonalon sikerült kijavítani a műszaki hibákat, amelyek miatt korábban több helyen is késtek a vonatok. A Mávinform szerint Kőbánya felsőn helyreállították a megrongálódott felsővezetéket. A Budapest-Keleti-Kőbánya felső és Rákos közötti vonalszakaszon ismét mindkét vágányon közlekednek a vonatok.

Hajdúszoboszló és Kaba között is megjavították a leszakadt vezetéket. A Kisújszállás-Fegyvernek-Örményes, valamint a Püspökladány-Karcag közötti vonalszakaszon a sorompókat javították meg, így a Budapest-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony, a Budapest-Hatvan-Miskolc, s a Budapest-Újszász-Szolnok vonalon ismét menetrend szerint közlekednek a vonatok.

Közben az MNO ugyanakkor arról ír, hogy kiverte a biztosítékot a vasutasoknál az állami cégvezetők, így a MÁV menedzsmentjének milliós béremelési híre. Többen felmondásukat fontolgatják. A Vasutasok Szakszervezete (VSZ) hónapok óta kongatja a vészharangot, hogy egyre kritikusabb a helyzet a MÁV-nál, a dolgozók agyonhajszoltak, ráadásul alacsonyak a bérek. A vállalatvezetés 2016. évi béremelési ajánlata jelenleg csupán 0,5 százalék.

A szakszervezet követeli, hogy a tulajdonos és a MÁV vezetése tegyen végre komoly lépéseket. A vezetői bérek milliós arányú emelése után a szakszervezet vezetése elvárja, hogy a tulajdonosi jogokat gyakorló minisztérium is lássa be végre, hogy a dolgozói bérek a nemzetgazdasági átlagtól messze lemaradtak. A VSZ felszólítja a döntéshozókat, hogy adjanak engedélyt a MÁV vállalatcsoport dolgozóinak megfelelő mértékű béremelésére.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik