Közélet

10 milliárd forint ment el a határzárakra

1370 kilométer NATO-drótot kellett beszerezni, a magyar-szerb és a magyar-horvát határszakasz csak úgy falja a drótot.

Pintér Sándor belügyminiszter közzétette a részletes kimutatást a déli határzárral kapcsolatban, Harangozó Tamás, az MSZP képviselője kérdezett rá, írja az Index.

A hónap közepéig 6 milliárd forintos kiadást hagytak jóvá, valamint fizettek ki, a munkákhoz azonban további 4 milliárd forintos forrásra van még szükség. A 10 milliárdos keret legnagyobb részét a kerítés-alapanyagok beszerzés vitte el, ezt nagyjából száz kisebb-nagyobb cégtől szerezték be, melyek közül egy-kettő milliárdos tételben kapott megrendelést. A dunaújvárosi DAK Acélszerkezeti Kft. volt, ami egymaga 3 milliárdos megrendelést kapott.

A két határszakaszra 1370 kilométer kész NATO-drótot vásároltak 3,3 milliárdért, de 1,9 milliárdot költöttek a „honvédség által megjelölt speciális telepítésű NATO-drótra” is.

Aranyárban épített GYODA-vagon

Röszkénél és Zákánynál használt, egyik oldalán szöges dróttal borított vasúti kocsikra, közismert nevén a GYODA-vagonra, 9,5 millió forintot költöttek. Cölöpverő gépeket is béreltek, több mint 200 millió forint ment el. A fizetések, túlóradíjak összesített kerete viszont ezt az egyetlen dologi kiadási tételt sem érte el.

Személyi jellegű kiadásokra is ment pénz, 53 milliót terveztek be erre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik