Közélet

Trolik jönnek, mennek, az utas meg marad a megállóban

Vajon a lemaradást próbálják behozni azok a járművezetők, akik időnként kihagynak egy-egy megállót? Vagy csak sietős a dolguk? Ezúttal Imre maradt a megállóban, amelyet egy a BKK-nak írt levélben sérelmezett.

Nem nagy kaliberű, de igen bosszantó jelenségnek voltam szemtanúja a mai reggelen. Szokás szerint a 73-as trolihoz érkeztem a Munkás utcai megállóba. A BKK alkalmazás szerint a 7:36-kor a végállomásról (Keleti pu.) induló 73-as viszonylatú trolibusz elindult, majd kb. 7:40-kor érkezett a Munkás utcai megállóba. Ám a jobbra indexelés és a megállóba kanyarodás után a troli megállás nélkül lassan továbbgurult, az autóbuszöbölből kikanyarodott, majd továbbhajtott.

Illusztráció: Wikipedia
Illusztráció: Wikipedia

A jármű nem volt se látszólag műszaki hibás, se tele (kb. félig üres volt), a megállóban rajtam kívül 4-5 ember várakozott. Ennek ellenére nem állt meg, még az ajtót se nyitotta ki, a bérletemmel a kezemben hiába sétáltam a megállót jelző táblához, az első ajtó irányába.

Nem célom sem panaszt tenni, sem a vezetővel szemben retorziót követelni, hiszen nem ritka követésről van szó, ráadásul kb. 3 perc múlva érkezett a 76-os trolibusz is (ami szinte zsúfolásig telve is megállt és felvette a felpréselődő új utasokat). De szeretnék tájékoztatást kérni, hogy mi lehetett az oka annak, hogy az említett jármű eléggé bosszantó módon, utasok felvétele és megállás nélkül kikanyarodott a megállóból.

Nyilván kényelmi szempontok miatt utaztam volna 73-assal, hiszen érvényes bérlettel engedik csak a felszállást, ezért általában nincs zsúfolásig tömve, így ülőhelyem is lett volna, de kénytelen voltam a 76-oson állni, összepréselődve a többi utassal.

Tehát a kérdésem: volt-e a 73-as vezetőjének olyan nyomós indoka a megálló kihagyására, amivel én mint utas nem számolhattam? Megkérdezik-e az esetről a járművezetőt is? Az ő válasza is igencsak érdekelne.

Kérem, hogy válaszukat másolatban a BKV-Figyelő blognak is szíveskedjenek megküldeni, bár a fentiekre őszintén szólva érdemi válaszra nem számítok, hiszen nem egy nagy problémáról, inkább csak bosszantó dologról van szó, ám fizető utasként azért elvárható lenne, hogy a kiválasztott jármű a megállóban felvegyen.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.