Közélet

Esőben az elsőajtózás

Pocsék idő van, nem is kérdés. Ebből indult ki az a buszvezető, aki egy elsőajtós járaton úgy döntött, kinyit minden ajtót, hogy ne ázzanak az utasok a megállókban. Mi a fontosabb, a praktikum és az emberség vagy az előírás? Ilyenekről beszélgetett a buszvezetővel olvasónk, Kriszta.

Az alábbi történetemhez nem írnék se helyszínt, se időpontot… Nem szeretnék senkit sem bajba keverni. De így is fontosnak tartom megosztani az esetemet, amiből kiderül: létezik még emberség a mai világban is. Az utóbbi napok időjárása nem túl rózsás, szinte minden nap esik az eső. Azon napon is így volt, az eső szakadt, én pedig sokad magammal vártam a buszt a megállóban.

elsoajto_3.jpg

Amikor végre megérkezett, szokás szerint megindultunk az első ajtó irányába, merthogy elsőajtós járatról van szó. A sofőr azonban kinyitotta az összes ajtót és a mikrofonon keresztül jelezte nekünk, hogy használjuk bátran mindet, nem szeretné, ha megáznánk. Ezt még jó néhány megállóban megtette, ahol sok volt a felszálló.

A végállomásig utaztam, ezért ott odamentem hozzá és megköszöntem neki a pozitív hozzáállást. Felajánlottam neki, hogy írok egy dicsérő levelet a főnökeinek. Kérte, hogy inkább ne, mert ha eljut a BKK-hoz, akkor megbüntetik őt, hiszen nem az előírás szerint járt el – az pedig előrébb való a józan észnél és a jó szándéknál.

Beszélgettünk még kicsit, kérdeztem, miért nem próbálnak tenni ez ellen, miért nem jelzik a feletteseiknek, hogy változtatni kellene bizonyos gyakorlatokon. Mondta, hogy már sokszor próbálkoztak, de hiába, visszadobnak minden szakmai észrevételt és javaslatot.

Sajnos akik az elsőajtózásról és egyebekről döntenek, nincsenek tisztában a közösségi közlekedés gyakorlati oldalával, nem utaznak busszal, nem tudják, mit élnek át az utasok és a járművezetők nap mint nap. Ők csak statisztikákban és számokban tudnak gondolkozni. Gondolom, ezért is olvashatjuk az oldalukon és a sajtónyilatkozataikban, hogy minden szép és jó úgy, ahogy azt ők megálmodták.

Talán naiv vagyok, de akkor most teszek én is egy próbát eme poszttal, hogy jelezzem a BKK illetékeseinek, hogy kicsit jobban is odafigyelhetnének az utazóközönség igényeire, mutathatnának némi emberséget az irányukba. Csak annyi kellene, hogy azokon a járatokon töröljék el az elsőajtózást, ahol sokan utazunk (bár rendre az ellenkezőjét állítják, valahogy mégis sikerült a legforgalmasabb járatokat összeválogatni és ott bevezetni a rendszert).

Itt a blogon már elég sokan megírták, hogy az mennyire megkeseríti az életünket, főleg most, hogy itt a tél, a fagyok, az ónos eső és a havazás. Találjanak ki valami mást a potyautasok kiszűrésére. Ha lehet egy javaslatom, először is mutassanak jó példát. Most is kirúgták azt a szerencsétlen ellenőrt, aki kiborult, miután aznap már harmadszor fenyegették meg fizikai bántalmazással.

Tisztában vannak vele, hogy ezzel mit üzentek az utazóközönség problémásabb rétegének? Ha nem, akkor elmondom: fenyegessék csak nyugodtan az ellenőröket, járművezetőket, ha ez nekik nem tetszik, akkor majd kirúgjuk őket. Az ügyfélnek (nem baj, ha nem fizet), mindig igaza van.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik