Közélet

Hévpótlás kihívásokkal

Pályafelújítás miatt a hétvégén pótlóbuszok közlekedtek a H6-os hév Szigetszentmiklós és Gyártelep közötti szakaszán. Anita leveléből kiderül, nem ment minden flottul.

Két-három éve rendszeresen utazom a H6-os hév vonalán Szigetszentmiklós, József Attila telep és Közvágóhíd között. Már megszoktam, hogy néha pótlóbuszokkal utazom, kb. fél óra késéssel, ami sajnos benne van a pakliban. De azért lenne pár kérdésem.

hev_bkk.jpgFotó: BKK 

Az alapszituáció annyi, hogy az előző esti utazás során derült rá fény, hogy a hétvége folyamán Szigetszentmiklós és Gyártelep megállók között pótlóbuszok közlekednek pályafelújítás miatt. Először is: szakadó esőben mit lehet javítani a pályán? Értem én, hogy ezek előre tervezett időpontok, de ha láthatóan az időjárás nem engedi, akkor minek strapálják szegény munkásokat?

Másodszor: “figyeljék kihelyezett hirdetményeinket”. Ezt mondja a kedves női hang, amikor tájékoztat, hogy bizony pótlóbuszra kényszerülünk szállni a hétvége folyamán. És hol is vannak a hirdetmények? Közvágón nem volt, sem Miklóson, csak a neten valami kusza leírás, és ha szemfüles az ember, megtalálja a busz menetrendet is, és a részletesebb tájékoztatót. Lehet hogy én vagyok visszamaradott, de kihelyezett hirdetmény, na, az nem volt.

Harmadszor pedig: tegnap este (április 26.) a 20:44-kor Vágóhídról induló hévvel utaztam hazafelé. Szépen is ment minden, amíg Dunaharaszti felsőn kb. 10 percet nem álltunk, azt mondjuk nem tudom, miért. Arra lettem csak figyelmes, hogy továbbindulásunk előtt felpattant egy hévvezető, és beszállt az üres fülkébe. Na de hova lett az előző? Vagy miért itt váltanak? A következő megálló Haraszti külső, most onnan vándorolt ide szerencsétlen? Vagy mi? És erre miért kell tíz percet várnom, amikor amúgy is késünk?

Sebaj, folytattuk utunkat (persze ellenőrök nélkül, mert szegényeket meglincselnék), elértünk Szigetszentmiklósra. Rövidke séta után a hév utasainak egy része felpasszírozta magát egy csuklós buszra, ám ez nem volt elegendő, sokan a megállóban maradtak. Én egészen előre szálltam, mert ott talán levegő is volt.

Felszállt egy férfi (nem tudom, milyen tisztet töltött ott be, de valószínűleg az átszállásban segédkezett), és közölte a sofőrrel, hogy szól a diszpécsernek, csak küldenek még egy buszt… Nahát, erre csak pislogtam. Szegény sofőr válasza: “maximum fordulok még egy kört, hát nem tudok mást csinálni”.

Fordul még egy kört? Kb. fél óra? Helyben kell kitalálni mi legyen most? Várják meg a valamelyik telepről érkező pótlót vagy forduljon egy kört – melyik gyorsabb? És az emberek fél tízkor csak állnak ott és néznek? És a csatlakozás gyártelepen? Hát az jól otthagyja őket, az is biztos. És amúgy is, máskor mindig két busz van, most nem jutott rá? Rövid táv ez, nem kell úgyse? Vagy mi járt az okos fejükben?

Csak annyit szeretnék kérdezni: miért az alkalmazottaknak kell szembesülni azzal, hogy a BKK-nál nem képesek kiszámolni, hogy egy 3 kocsis héven szombat este kicsit talán többen lesznek, mint amennyi egy csodacsuklós kapacitása? Nem sikerül ezt felmérni, hogy nem egy tök üres járatról van szó? Miért nekik kell majd hallgatni a kedves utast, aki jogosan fel fog háborodni? Tudja valaki, hogy mi lett a várakozókkal?

Ja, és még egy dolog: attól, hogy pótlóbuszokat indítanak, miért kell induláskor a szigetszentmiklósi állomáson még 10 percet várakozni a nagy semmire? Netán nem lenne jobb, ha nem lenne késés?

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik