Közélet

“Akkor adja vissza, ha szépen kérem”

Új szokás terjed az ellenőrök körében: egyre több utas panaszolja, hogy ellenőrzéskor egyszerűen kikapják a kezükből a bérletet. Aztán vagy találnak valamit, vagy nem. A BKV-Figyelőhöz beérkező panaszok alapján egyre gyakoribb, hogy akár ok nélkül is bérlethamisítással gyanúsítják meg az utasokat.

Névtelenséget kérő olvasónk bérletében végül nem találtak semmi kivetnivalót, de az agresszív fellépés éppen elég probléma, hiszen csak egy egyszerű ellenőrzésről van szó.

Ma (2013. december 7-én, 16 óra 30 perc körül) – munkából hazafelé tartva – Újpest-központ metrómegállóban kifelé jövet bemondták, hogy a feljáratnál jegyeket és bérleteket ellenőriznek. Előkészítettem és a mozgólépcső tetején meg is mutattam az ellenőrnek, aki egy agresszív mozdulattal kitépte kezemből. A bérletigazolványom érvényes (tollal minden adat kitöltve), a szelvényen pedig szerepel a bérletigazolvány száma, szintén tollal írva.

Budapest_Metro_Ujpest-Kozpont.jpgFotó: Wikipedia/Jcornelius

Megkérdeztem tőle, hogy miért vette el, de nem válaszolt. Kértem, hogy adja vissza, de erre sem reagált. A bérletigazolványomból kivette a szelvényt és 1,5-2 métert hátrébb ment vele. Természetesen mentem utána én is, így kikerültünk a többi ellenőr látó- és hallótávolságából. Közben többször kértem, hogy adja vissza, kérdeztem, hogy miért vette el, de továbbra sem válaszolt.

Ezután valamilyen megfontolásból elkezdte felolvasni a bérletszelvény hátulján lévő szöveget. Ismételten kértem, hogy legyen szíves visszaadni, de ő csak olvasott… Ezután közölte, hogy majd esetleg akkor adja vissza, ha szépen kérem tőle. Újra kértem (talán szebbnek ítélte mint az előző kéréseket) és visszaadta.

Hozzátenném, hogy végig emberi hangnemben próbáltam kommunikálni vele. Nem kiabáltam, agresszív sem voltam. Nem vagyok félős fickó, de tőle féltem… Elég zavaros volt a tekintete, jó 25-30 kg-mal testesebb volt nálam és a kezdetektől fogva elég agresszíven viselkedett. Az ellenőrök mellett közterületesek is voltak, kértem tőlük segítséget, de azzal hárítottak, hogy ők a II. kerülethez tartoznak és semmi közük ehhez…

Miután “kiszabadultam” és visszakaptam a bérletem is, bementem a forgalmi ügyeletre panaszt tenni. Onnan megpróbálták elérni az ellenőrök vezetőjét, de nem tudták, így az 5801-es számú ellenőr ellen a BKK telefonos ügyfélszolgálatán tettem panaszt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik