Közélet

Sürgősen fel kell újítani a 3-as metró sínjeit

Metrokocsi(960x640)(1).jpg (metró, metrókocsi, )
Metrokocsi(960x640)(1).jpg (metró, metrókocsi, )

A metróvonal legrégebbi szakasza 1976 óta üzemel, de a legújabb szakaszon is 23 éve futják köreiket a szerelvények. A pálya műszaki állapota olyan rossz, hogy nem lehet uniós pénzekre várni, azonnal lépni kell.

Az M3-as metróvonal sínjeinek állapotát 2012-ben mérte fel egy vállalkozás. A szakvélemény szerint körülbelül 49 kilométeren azonnal cserélni kell a síneket.

A BKV Zrt. 15 kilométernyi sín beszerzésére indított közbeszerzési eljárást tavaly évvégén. Az első 2553 méteres tételre a szerződést megkötötték, a síncserét előkészítették. A MÁV által értékesíthetőnek ítélt 15 600 méter sín megvásárlásával kapcsolatban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a MÁV segítségével megállapodás jött létre. A vasúttársaság sínjei úgy tűnik megfelelők és beépíthetők, 80 km/h sebesség mellett használtatók. A MÁV 120 millió forintra becsülte az árát, de ezt majd külső szakértő határozza meg. A hiányzó körülbelül harminc kilométernyi sín beszerzésére is hamarosan pályázatot ír ki a cég.

A BKV Zrt. munkatársai addig is folyamatosan vizsgálják, ellenőrzik a sínek állapotát. A hagyományos ultrahangos és örvényáramú méréseken kívül hamarosan egy új, mágneses anyagvizsgálatot is bevezetnek. Az eljárás gyorsabb és egyszerűbb, mint a hagyományos mérések.

A 3-as metró teljes felújítására csak 2014 után van esély uniós forrásokból. A főváros vezetése, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV minden lehetséges intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az M3-as metró a felújításig is biztonságosan üzemeljen, illetve annak érdekében, hogy a teljes felújítás előkészítését elvégezzük és az uniós források rendelkezésre állása esetén a felújítás néhány éven belül ténylegesen megkezdődhessen – íjra csütörtöki közleményében a Budapesti Közlekedési Központ.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik