A januárban bevezetett kamionos előzési tilalom kedvező hatásai egyértelműen kimutathatók a baleseti adatokban. Tavaly január és augusztus között még 125 személyi sérüléses balesetnek voltak részesei teherautók, ebből 59-et ezek sofőrjei okoztak. Az idei adatok sokkal kedvezőbbek: az első nyolc hónapban 25,6 százalékkal csökkentek a teherautós karambolok, és csaknem 17 százalékkal kevesebbet okoztak ezek a kocsivezetők.
Az Országos Rendőr-főkapitányság hétfői közleménye szerint a pozitív eredményekben komoly szerepe volt annak is, hogy az országos rendőrfőkapitány nyáron, a turisztikai idényben elrendelte a teherautók, autóbuszok vezetőire vonatkozó szabályok betartásának fokozott ellenőrzését is.
Mint ismert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium előterjesztése után született kormánydöntés alapján idén január elsejétől a 7500 kilogrammot meghaladó teherkocsiknak tilos a belső sávban előzni mind az autópályákon, mind az autóutakon reggel hat és este tíz óra között. A szigorítástól azt várják, hogy az előzősávokban nő a sebesség, ugyanakkor mérséklődnek a baleseti kockázatok.
A szaktárca az előzési tilalom forgalmi és közlekedésbiztonsági hatásait a szezonális eltérések figyelembe vételével egy teljes év letelte után részletesen elemzi majd.