Közélet

Kérdezz – nem felelek! Utastájékoztatás BKV módra

Az alábbi levélben említett sofőr valószínűleg jó eséllyel pályázhatna “Az év pofátlan BKV-sa” címért, ha osztanánk ilyet. Ami kiemelkedővé teszi teljesítményét, az az, hogy mindezt egyetlen szó nélkül érte el. Kiállt a forgalomból, azonban arra sem vette a fáradtságot, hogy ezt közölje az utasokkal, vagy hogy két szót szóljon az őt kérdezgető, semmit nem értő tömeghez. A fizető vendég teljes ignorálása persze egyetlen civilizált társadalomban sem elfogadott eljárás, de nálunk ilyen is van. Legyünk optimisták: különleges helyen élünk!

Tisztelt BKV-figyelő!

Felháborító esetet szeretnék megosztani a blog olvasóival. Ma – szeptember 16-án – reggel 7. 35 perckor szálltam fel a a 927-es jelzésű régi típusú 74-es trolira a Wesselényi utcai megállónál. Jó sokan voltunk utasok, mert a járműre 20! percet vártunk, így az rettenetesen zsúfolt volt. El is jutottunk a következő megállóig, az Almássy térig, ahol le-és felszálló utasok is voltak bőven. Majd, miután a vezető bezárta az ajtókat, nem indult el. Mindenki feszülten várakozott, a troli állt a megállóban.

Az emberek egymást kérdezgették, hogy mi is lehet a baj: azért egymást, mert a vezető egy szót sem szólt. Amikor elkezdtünk leszállingózni a troliról, mert láttuk, hogy itt valami gond van, többen odamentek a fülkéjéhez és megkérdezték tőle, miért nem mondta be, hogy ha elromlott valami, és azt, hogy le kell szállnunk? Erre sem szólt semmit a tisztelt úr, sőt, amikor 2-3 utas “rendetlenkedett” és nem szállt le a többiekkel, erélyesen rájuk csöngetett, de továbbra is néma volt figyelembe sem véve az utasokat, a kérdéseket.

Ezután dühödten nekiállt az áramszedőt lepiszkálni a vezetékről. Hiába kérdeztük, hiába mondtuk neki, hogy kötelessége lenne tájékoztatni az utasokat, hogy végleg kiáll a forgalomból, vagy esetleg tovább tud menni, de válasz semmi! Egyszerűen NEM VOLT HAJLANDÓ egyetlen egy szót sem szólni!

Szerencsére 2-3 percen belül jött egy másik 74-es, arra szállt föl a már tömeggé duzzadt társaság. És végül kiderült, hogy a mi megkukult sofőrünk nem néma: a beérkező troli vezetőjét tájékoztatta a fennálló helyzetről.

Ezek szerint csak az utasokra haragudott, de nagyon.

Üdvözlettel: P. Judit

Ajánlott videó

Olvasói sztorik