Közélet

A BKV-figyelő javaslatára fejleszthet a BKV

Múlthét csütörtökön a BKV-nál jártam azért, hogy a beérkezett fontosabb kérdéseket átbeszéljem a szóvivővel. A főbb téma az elsőajtós felszállás, az utastájékoztatás és a bliccelés volt. Az elsőről részletesen majd jövő héten olvashattok, szavazással együtt. Az utóbbi kettőről pedig most. A többi kérdés is megvan, tehát nem írtatok hiába. Azok is sorra kerülnek, és ígérem, hogy a leírt problémákra keresünk valami megoldást.

Az elsőajtós témánál előkerült, hogy a BKV nem mindenhol árul jegyet, így az új felszállási rendszer emiatt sem bevezethető, hacsak a járművezetők nem kezdenek el jegyet árulni. Sajnos a rossz tájékoztatás miatt kevesen tudják, hogy lakóhelyükhöz közel -ha a BKV nem is- újságosoknál, trafikokban egyéb helyeken lehet jegyet kapni. Sajnos az ilyen üzletek listáját sehol nem lehet megtalálni, ezért sok utas nem tudja, hogy a pénztárakon kívül hol vehet még jegyet.

Ezért találtuk ki a szóvivő úrral közösen, hogy az olyan megállókban, ahol látható helyen nincs pénztár és automata, a menetrend mellé egy tájékoztató táblát kellene kihelyezni, amin az utasok megtalálják, hogy az adott megálló közelében hol tud jegyet venni. A trafikok, újságosok nevét, címét lehetne listába szedni, de térképén is be lehetne jelölni őket. Így az utasok megtudhatnák, hogy az adott megállóhoz legközelebb hol lehet jegyet venni.

Nem nagy fejlesztés, de szerintem nagy segítség lehet egy ilyen tábla a tájékozatlan utasoknak. A hozzászólások között írjátok le észrevételeiteket, javaslataitokat, hogy azokat is továbbíthassam az illetékesek felé. Biztos vagyok benne, hogy véghezvisznek egy ilyen fejlesztést, ha látják mögötte az utasok támogatását.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik