Közélet

A villamospótlásról

Írtunk már a 2-es villamos pótlásáról egyszer, kétszer, háromszor. Panaszkodtunk a 2-es villamos vezetőire, hogy épp akkor indulnak el a megállóból, mikor a pótlóbusz a lámpánál áll. A 2-es villamos egyik vezetője keresett meg, hogy bemutassa, a visszapillantó tükörből nem látni semmit, és menetrend szerint indulnak.

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Küldök két képet. Az első a mi (2B villamosvezetők) munkalapunkat mutatja, amin feketén – fehéren le van írva, hogy mikor kell érkeznünk, illetve indulnunk Havas utca és Jászai Mari tér végállomásról. Az egy nagyon szép dolog, amikor épp befut a pótló busz a Havas utcába, én meg akkor csukom be az ajtót, amikor épp a pótlóról szállnak le az utasok. De azt senki sem veszi figyelembe (a panaszkodók között), hogy:

 

1.) A Havas utca az egy egyvágányú végállomás, s a csúcsidőben gyakran előfordul az, hogy amíg pl én várom a buszról átszállókat, addig a Havas utca váltója előtt kénytelen a másik villamosnak várakoznia – utasokkal. Ugyanis ott nem tudjuk letenni az utasokat sem. Azaz amíg a végállomáson mindenki kényelmesen felszáll, addig a másik villamoson örjöngenek az utasok, hogy nem szállhatnak le.

 

2.) A 2B nem a Jászai és a Havas utcából áll. Vannak még megállók közöttük. Ha pl az utasok visszatartják az ajtókat a Havasnál, akkor bukom a Március 15.-ei lámpát (60mp a fázis ideje). Ha a Március 15nél is azért bukom a lámpát, mert a még az út túl oldalán futót is megvárnám, akkor a következő lámpánál már 90 mp-t buktam. S egy 10 perces menetidejű vonalnál ez már durva!

 

 

 

Mellesleg az Eötvös térnél az útátjáróban (ahol mindig a villamosnak van elsőbbsége, melyben egy lámpa is segít) rendszeresen ragadnak benn autók, s turista buszok, van, hogy 1 percnél is több ideig. (kb 100 méterre mondjuk mindig állnak rendőrök, de még sosem néztek errefelé)

 

Most lehet mondani, hogy ez a kb 2-3 perc nem sok. De annak lehet, hogy sok, aki időben fenn ült a villamoson, s a Jászain átszállna pl a Körúti villamosokra, s vagy a Nyugatiban éppenhogy eléri a vonatát, vagy sem. Vagy mondjuk a Margit hídnál a fél óránként közlekedő Szentendrei HÉV-et. Most ezek kiragadott példák, de azért ezen is ellehetne gondolkozni a rendszeresen panaszkodóknak. Ugyanis egy járművezetőnek nem az a dolga, hogy jótékonykodjon, hanem az, hogy mindig pontosan betartsa a menetrendet.

 

Félre értés ne essék, amikor nem kell sietni (tehát nem csúcsforgalomban), akkor bevárom az utasokat, de amikor szinte egymást toljuk a vonalon, akkor ne problémázzon senki sem azon, hogy 10 méterrel előtte becsukta a “szemét BKV-s” az ajtót. 3 perc múlva úgyis jön a következő! S különben is! 1 ember késett. 60-80 ember pontosan fenn volt az utastérben. De ez is kb olyan, mint amikor egy lakos panaszkodik a Vállalatnál, hogy hangos a HÉV, s lelassítatja: egy ember panaszkodik, miközben a többség.

 

 

 

 

A másik képen pedig azt szeretném bemutatni, hogy mi is az, amit a villamosvezető lát a Havas utcai megállóban, a tükörben. Kb ennyit. De ezt csak érdekességként mutatom.

 

Na, akkor ennyit mára!

 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik