Közélet

Megnéztük az épülő 4-es metrót

A BKV-figyelő lassan egy éves lesz. Ebből az alkalomból egy találkozót szerveztünk melyre a blog rendszeres olvasóit és hozzászólóit hívtuk meg. A találkozót első alkalommal a Hungária kocsiszínbe szerveztük. Sajnos a BKV a megkeresésre nem válaszolt, pedig a találkozón egy Combino villamost is kitakarítottunk volna.

A második szervezéskor a DBR Metrót kerestem meg egy olyan kéréssel, melyre még nem volt példa. Szerettünk volna lemenni a Kelenföldi állomás területére, onnan pedig elgyalogolni a Tétényi útra, a már elkészült 4-es metró alagúton keresztül. Meglepetésemre nem kaptam elutasító választ, a sajtóreferens mindent megtett értünk, sajnos a kivitelezőnek nem volt megfelelő a választott időpont és a helyszín így erről is le kellett tennünk egy időre.

A sajtóreferens egy hete keresett meg, hogy ezen a héten pénteken és szombaton nyílt napot tartanak, ha van kedvünk menjünk el, szerveznek egy külön csoportot nekünk, ezt amolyan ideiglenes megoldásként ajánlotta fel. Természetesen elfogadtuk a meghívást, így szombaton 14:00-kor a Bocskai úton a mélybe merültünk, hogy megnézzük hogyan haladnak a munkával. Akkora szerencsénk volt, hogy az egyik fúrópajzs még az állomáson volt, a karbantartást végezték rajta, így a vakondot is teljes pompájában megcsodálhattuk. Sajnos a meghívást többen az utolsó pillanatban visszamondták, de remélem, hogy azoknak, akik ott voltak felejthetetlen élményekkel lettek gazdagabbak.

A bejáratnál figyelmeztettek mindenkit, hogy fényképezni lehet, de senki nem oszthatja meg az interneten, kivétel a sajtó munkatársai. RosszQtya állandó kommentelőnk ezt így kommentálta: „Majd feltöltjük a BKV-figyelőre!” :) Szerencsére sajtóként vettünk részt az eseményen, így az indafotó segítségével meg tudjuk mutatni nektek, hogy mit láttunk:

INDAFOTO.slideshow.run({ “feedUrl”:”http://feed.indafoto.hu/bkvfigyelo/4es_metro_bocskai_ut/feed”, “width”:”560″, “height”:”250″, “orientation”:”horizontal”, “size”:”auto”, “bgcolor”:”#E0E0E0″, “textcolor”:”#FFFFFF”, “random”:true, “number”:”3″, “target”:”blank”, “staticUrl”:”http://static.indafoto.hu” });

A képeket az indafotó segítségével nézheted meg. Amennyiben neked ezen szöveg fölött nem jelennek meg képek, kattints ide!

Látható a képeken egy ideiglenes vágány is, melyen egy vonat szállítja a törmeléket az Etele térre (Kelenföldi pu.). A fényképezés során nagy robaj hallatszott az alagútból, melyet én az „Itt jön valami” mondattal kommentáltam, ezután többen megszólaltak: „Az első metró!” :) Később mindenkit letereltek a vágányok mellé, mert felbukkant az alagútban a törmelékszállító vonat (a munkálatok a látogatás idején is zajlottak).

A videók egy részét telefonnal készítettem, így minőségük nem a legjobb, de talán egy kicsit visszaadhat abból, amit láttunk:)

A Bocskai úti állomás:

A fúrópajzs:

A fúrópajzs II:

A földszállító vonat:

UPDTAE1: Scala több kérdést is feltett az ott lévő munkásoknak, ezeket itt olvashatjátok:

– Fővám teret nem ők csinálják, pesti oldalon másik cég van, és majd a végén összetalálkoznak
 
– A Bocskai úti megálló 34m mélyen van, a Móricz Zsigmond körtéri 40 m mélyen lesz.
 
– Itt Budán kiscelli agyag talaj van, fúrás szempontjából a legjobb.

– Kérdésemre, hogy konzisztencia szempontjából ez a talaj jó-e? mondta, hogy az agyag masszív, olyan mint a homok, ha megszívja magát nedvességgel nagyon szilárd, amíg nem bolygatjuk… Erre bátorkodtam közbevetni, hogy itt egy leheletnyit meg lett bolygatva, mire elmondta, hogy fúrás után a legfelső réteg 3-4 cm (?) vastag habarcs, ez érintkezik az agyagos felülettel, talán még meg is duzzad, és ez alá nyomják be a betont. Esetleg esztétikai károkat okozhatnak a fenti házakban, de a födéme a házaknak remekül bírja a strapát… Kérdeztem mi számít esztétikai kárnak: válasz: repedések, olyankor bejelentést kapnak, kimegy a műszaki osztály, jegyzőkönyv, és elbírálás, hogy elfogadják/nem fogadják el, majd kártérítés. De általában elfogadják, mert jobb a békesség.
 
–  Fővám teret nem tudja a kivitelező úgy megoldani, hogy arrébb rakja az állomást, mert a résfal elkészült, vasbetonból van, és azt csak úgy tudják szétszedni (mert bontani nem lehet), hogy körbeássák… szóval iszonyat egy meló lenne + tovább roggyanna minden.
 
– Rákérdeztünk a “tóra” tele műanyag palackokkal: első vicces válasz “ez a kis magántavunk, itt érezzük jól magunkat, ebben dagonyázunk, szeretjük… :-)”, majd elmondta, hogy gyűjtőtó (talajvíz, mindenféle), és a palackokat a fúrócég (mert az két külön dolog, ám!) szemetelte bele, volt egy kérdés, hogy ez megszűnik, netán marad látványelemként? máshogyan lesz megoldva a vízelvezetés, a végleges állomás kialakításakor, természetesen.
 
– Nagyon akart minket sürgetni, felfelé, hogy idő van, de jött a betonszálltó vonat a betontörmelékkel, senki nem akart lemaradni róla, de ő idegesen sürgetett minket, két srác akik mellett álltam meg is jegyezte: “most hozzák a kurvákat és a koktélokat az Etele térről, nem akarják, hogy ezt lássuk… :-)”
 
– A tunéziai/algériai vendégmunkást Cédric-nek hívták, és ajánlgatta angolul, nagyon kedvesen, hogy lefényképezi a látogatókat, párban stb., hogy együtt legyenek a képen.

Kedvesek és segítőkészek voltak, azt kell mondjam, hogy mindenki. Jó PR húzás volt ez nekik, de remekül kivitelezték a dolgot. Szerintem.
 
Szép napot mindenkinek:
Scala

Ajánlott videó

Olvasói sztorik