A Mashable megbízásából az EyeTrackShop névre hallgató vállalat végezte el azt a szemkövető vizsgálatot, amely a régi és a megújult Facebook-profilt hasonlítja össze.
A zöld foltok azt jelölik, hogy a vizsgálatban résztvevők az oldal mely területeire vetettek pillantást, míg a sárga és piros részek a tekintetek sűrűségét fejezik ki. Az egyetlen közös pont a profilfotó, ami nem vesztette el a kiemelkedő helyét, azonban az új struktúrában több hangsúlyos hely jelenik meg.
A dizájn megváltoztatása azonban jelentősen módosította az áttekintés sorrendjét. Míg a régi oldalon elsőként a bejegyzésekre ugrottunk, addig az új változatban ezek utolsó helyre kerültek és a címlapfotó került domináns helyzetbe. Felhasználói szempontból ez visszalépésnek tűnhet, azonban a sorrendiségnél sokkal fontosabb, hogy a látogatók mennyi időt szánnak az egyes régiókra.
Nemcsak összességében töltünk el több időt egy ismerősünk adatlapján, hanem a lényegre – tehát az Idővonal két oszlopára is – jelentősen több figyelmet fordítunk.
A Facebook számára pedig az lehet örvendetes, hogy bár a reklámokkal átlagosan ugyanannyit foglalkoztak az emberek, szinte másfélszer annyian vették egyáltalán észre őket.
Bár szerintünk ez “tudományosan” is igazolja, hogy az új dizájn mindenkinek jobb, a végső döntés nyilván a ti kezetekben van. Hozzászoktatok már vagy mindig is tetszett?