Tech

Japánért megmozdult az internet

A környezeti katasztrófa dokumentációjától, válságközpont és túlélőkereső felállításán át a digitális adományozásig minden megtalálható online.

A katasztrófát követően az internet igazi virtuális válságközpontként szolgált a felhasználók számára világszerte. Vasárnap hajnalban több mint 81 ezer angol és japán nyelvű üzenet érkezett a Google emberkereső szolgáltatására olyanoktól, akik a földrengést követően eltűnt barátaikat és családtagjaikat keresték.

A nemzetközi és a Japán Vöröskereszt is hasonló segítőoldalakat hozott létre. A technológiai óriások, mint az Apple, a Google, a Facebook és a Twitter digitális adakozásra szólították fel felhasználóikat. Az Apple egy olyan iTunes opciót hozott létre, amelynek segítségével a regisztrált felhasználók mindössze egyetlen kattintással 5 és 200 dollár (1-40 ezer forint) közötti összeget adományozhatnak az Amerikai Vöröskeresztnek.

A Twitteren egymást érik a jókívánságokról, részvétnyilvánításról és segítségnyújtásról szóló bejegyzések. A közösségi oldalon megosztott szolgáltatások egyike pedig lehetővé teszi, hogy a felhasználók szöveges üzenetek révén adakozzanak a Vöröskeresztnek.

A segélyszervezet a Facebook Causes nevű alkalmazásán keresztül is indított egy kampányt, amely az eredetileg kitűzött 25 ezer dollár (4,8 millió forint) helyett, rövid időn belül 75 ezer dollárnyi segélyt gyűjtött össze.

Az elmúlt években Japán rengeteget adott a világnak a hihetetlen technológiai újításai révén. Itt az ideje, hogy mindezt megháláljuk – szólott egy Facebook-felhasználó.

AJÁNLOTT LINKEK:

A cunami útja a Facebookon – angolul (BBC)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik