Jelenleg mintegy 300 ezer iPhone és 200 ezer Android alkalmazás áll a felhasználók rendelkezésére és úgy tűnik ez az egyre nagyobb számú app-tömeg bőven megfelelő méretű ahhoz, hogy a felhasználók egyetlen pillantás után eldöntsék, érdekli-e őket a tartalom avagy sem.
A Localyitcs kutatásából (amely az előző két platformon túl mérte az iPad, a BlackBerry és a Windows Phone 7 felhasználóit is) egyébként az is kiderül, hogy nemcsak hogy a rendelkezésre álló alkalmazások száma nő, de azon belül azon alkalmazások aránya is, melyeket életükben egyetlen egyszer használtak a felhasználók. Míg 2010 első negyedévében ez a szám 22-23% volt, addig az utolsó negyedévre ez 26%-ra emelkedett. Mivel egy amúgy is növekvő halmaz növekvő alhalmazáról van szó, számszerűsítve sokkal látványosabb eredményt kaphatnánk.
Ez a statisztika nem csak arra mutat rá, hogy mennyire fontos a letöltés előtti első benyomás mellett a letöltés utáni első benyomás is, hanem hogy mennyire hibás lehet az a rangsorolás, amely egy-egy alkalmazást a letöltések száma szerint értékel.
AJÁNLOTT LINKEK:
Fontos az első benyomás! – angolul (Localyitcs)
26%-nyi alkalmazást egyszer nyitnak meg – angolul (Mashable)