Forma-1-es világbajnoki sorozat idei negyedik állomásán ismét biztossá vált, a gumik állapotán múlik, ki nyeri az aktuális versenyt. Az előző futamon például Mark Webber ért fel a dobogóra a mezőny végéről lágy keverékű gumijainak köszönhetően.
A Török Nagydíj rajtja után 10 körrel már azt jegyezhettük fel, hogy az utolsó helyről induló Kamui Kobajasi az 5. helyre jött fel. Igaz, ekkor már többen kijöttek kerékcserére (például Massa és Hamilton), pedig a verseny 58 körös volt. Jenson Buttonnak a 15. körben a fülesébe azt súgta bele a csapat illetékese, hogy Vettel, Webber és Alonso négy kiállással tervez a futamon. (A rajt után egyébként Vettel-Webber-Alonso-Rosberg sorrend állt be, igaz, Webber rosszul rajtolt, Hamilton nem kevésbé.)
A két McLaren eltérő taktikával állt fel, Button a látottak alapján három, Hamilton négy kiállást tervezett. A 20. kör környékén Felipe Massa és Nico Rosberg oda-visszaelőzgetését élvezhettük, hála az állítható szárnyaknak. Csatlakozott hozzájuk az agresszíven versenyző Jenson Button is, miközben Vettel magabiztosan vezetett.
Pillanatok alatt változott a sorrend (és az esélyek is) a kiállások és az állítható szárny miatti előzések következtében. Alonso például versenyben tudta megelőzni Mark Webbert a 30. körben, erre mostanság nem nagyon volt példa.
A 40. körben Vettel-Alonso-Webber-Button-Buemi-Hamilton-Rosberg volt a sorrend, természetesen Buemi keveseb alkalommal járt a boxutcában.
A 48. körben Massa, Vettel, Hamilton is kiment kereket cserélni, végleg bebizonyítva, hogy négy cserére tervezték a hétvégét. A világbajnoknak akkora előnye volt ekkor, hogy lazán megtehette ezt. Egy körrel később Hamilton lehagyta Buttont.
Egyedül Webber és Alonso sorsa volt kérdéses az utolsó tíz körre. Az 53. körre az elején biztos másodiknak tűnő spanyolt utolérte az ausztrál és meg is előzte. A végén még a középmezőnyben is láthattuk pár remek csatát (Schumacher és Massa, Button és Rosberg), de nagy meglepetés már nem született.
A világranglistát vezető Sebastian Vettel ismét profi munkát végzett – senki nem tudta megközelíteni teljesítményét.
2. Mark Webber (Red Bull Renault)
3. Fernando Alonso (Ferrari)
4. Lewis Hamilton (McLaren Mercedes)
5. Nico Rosberg (Mercedes)
6. Jenson Button (McLaren Mercedes)
7. Nick Heidfeld (Renault)
8. Vitalij Petrov (Renault)
9. Sebastian Buemi (Toro Rosso)
10. Kamui Kobajasi (Sauber)
11. Felipe Massa (Ferrari)
12. Michael Schumacher (Mercedes)
13. Adrian Sutil (Force India-Mercedes)
14. Sergio Perez (Sauber-Ferrari)
15. Rubens Barrichello (Williams-Cosworth)
16. Jamie Alguersuari (Toro Rosso-Ferrari)
17. Pastor Maldonado (Williams-Cosworth)
18. Jarno Trulli (Lotus-Renault)
19. Heiki Kovalainen (Lotus-Renault)
20. D’Ambrosio (Virgin-Cosworth)
21. Narian Karthikeyan (HRT-Cosworth)
22. Vitantonio Liuzzi (HRT-Cosworth)
2. Hamilton 59 pont
3. Webber 55 pont
4. Button 46 pont
5. Alonso 41 pont
2. McLaren 105 pont
3. Ferrari 65 pont