Üzleti tippek

A fogyasztók nem díjazzák a kettős mércét

A vásárlók többsége elutasítja a kettős minőséget, vagyis azt, ha azonos márkanév alatt országonként eltérő minőségű élelmiszerek kerülnek forgalomba – derül ki a Nébih legutóbbi felméréséből.

A laboratorium.hu-n olvasható közlemény szerint már 2017-ben is sokan számoltak be eltérésről a belföldön és a külföldön kapható termékek között.

2019 tavaszán, amikor hasonló felmérést készítettek, a több mint ezer válaszadó csaknem ugyanekkora, 50 százalékot közelítő arányban válaszolta, hogy szerinte van különbség. Az ilyen esetek több mint 95 százalékában a külföldi gyártású terméket ítélték jobbnak. Legtöbben, 240-en az édességeket említették példaként a kettős minőségű élelmiszerekre.

Csaknem 60 százalék elfogadhatatlannak nevezte, hogy egy gyártó azonos márkanév alatt eltérő minőségű élelmiszereket forgalmaz, és kevesebb, mint 40 százalék volt elfogadóbb. Utóbbi azt jelenti, hogy ők egyértelmű jelölés esetén elfogadhatónak tartják a különbséget – írta az MTI.

A kettős minőség tényét a Nébih ellenőrzése is megerősítette. Tavalyi vizsgálatuk 51 termékpárból 27-nél talált érzékszervi eltérést, de a korábbi vizsgálatok is jelentős arányban észleltek különbséget a termékpárok között.

Az uniós jogszabályok nem tiltják eltérő összetételű termékek forgalmazását, de a közlemény szerint ez a gyakorlat megkérdőjelezhető, mert megtévesztheti a vásárlókat.

Kiemelt kép: MTI / EPA / Clemens Bilam

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.