Üzleti tippek
Wolfsburg, 2017. március 14.
Személygépkocsik sorakoznak a Volkswagen német jármûgyártó szomszédságában lévõ Autóváros egyik raktártornyában az alsó-szászországi Wolfsburgban 2017. március 14-én. A Volkswagen konszern értékesítési árbevétele 2016-ban két százalékkal 217,3 milliárd euróra emelkedett és 5,1 milliárd euró nyereséget ért el az elõzõ évi 1,6 milliárdos veszteség után. A Volkswagen az elmúlt évben a Toyotát megelõzve 10,39 millió autó eladásával a világranglista élére került. (MTI/EPA/Carsten Koall)

Drasztikus döntésre kényszerült a Volkswagen

24.hu
24.hu

2018. 08. 05. 20:37

Felfüggesztette a német VW-csoport az elektromos és a hibrid meghajtású, valamint a gázüzemű autók értékesítését.
Korábban a témában:

A döntést azzal indokolják, hogy a vártnál nehezebb a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra (WLTP) – idézte a Welt am Sonntag cikkét az MTI.

A német lap szerint a hibrid meghajtású és gázüzemű kocsikra már rendeléseket sem vesznek fel, és elektromos autókat is legkorábban 2019 elejétől tudnak majd ismét szállítani.

A gondot az okozza, hogy nincs elég mérőállomás és szakember az új szabványnak megfelelő típusengedélyek kiváltásához. Az elektromos, a hibrid és a gázüzemű modellek pedig a hagyományos meghajtású kocsiknál kevésbé kelendőek, ezért éppen ezeket a környezetbarát modelleket kellett hátra sorolni.

A VW-nak nagyjából 260 modellvariációt kell levizsgáztatnia és engedélyeztetnie. A névadó Volkswagen márka esetében még csak 4 modellhez, az Audinál 7 modellhez szerezték meg az engedélyt. Így a VW áll a leggyengébben a német autógyártók közül. A BMW-nél és a Mercedesnél egyaránt száznál is több modellt vizsgáztattak le.

Mi okozta a káoszt?

A társaságnál arra számítottak, hogy jobban sikerül az átállás – mondta a lapnak Herbert Diess vezérigazgató. Szerinte a politikai döntéshozók a hibásak, rosszul készítették elő az új szabvány bevezetését, a megszokott két-három év helyett csak másfél évet adtak a gyártóknak a felkészülésre.

A Welt am Sonntag szerint viszont ez csak az egyik fő tényező, a VW-nál kialakult „káosz” annak is tulajdonítható, hogy a szakembereket lefoglalja a cég 2015-ben kirobbant dízelbotrányából adódó feladat, az érintett modellek motorvezérlő szoftverjének átalakítása.

A VW-nál nagyjából 250 ezer új gyártmány halmozódhatott fel, amelyeket nem tudnak értékesíteni, mert nincs meg a szeptembertől kötelező új típusengedély. A társaság már korábban közölte, hogy a készletek halmozódása miatt a második félévben visszafogják a termelést, ami visszavetheti a pénzügyi eredményeket.

Szigorított tesztelés

A WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures – világszinten összehangolt könnyűjármű-tesztelési eljárások) szabványt a VW dízelbotránya nyomán vezették be. Az új mérési eljárás a várakozások szerint az eddiginél pontosabban mutatja meg, hogy egy autó a mindennapi használat során mennyi üzemanyagot fogyaszt és mennyi káros anyagot bocsát ki.

Az Európai Unióban tavaly szeptembertől a WLTP alapján megállapított értékeket kell megadni az új fejlesztésű modelleknél, és 2018. szeptember 1-jétől az összes korábban kifejlesztett, de új gyártású személygépkocsinál is a WLTP szabványt kell alkalmazni.

Kiemelt kép: a Volkswagen jármûgyártó raktártornya Wolfsburgban (MTI/EPA/Carsten Koall)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Kijini Primary School students learn to float, swim and perform rescues on Tuesday, October 25, 2016 in the Indian Ocean off of Mnyuni, Zanzibar.
—
Daily life in the Zanzibar Archipelago centers around the sea, yet the majority of girls who inhabit the islands never acquire even the most fundamental swimming skills. Conservative Islamic culture and the absence of modest swimwear have compelled community leaders to discourage girls from swimming. Until now.

For the past few years, the Panje Project has made it possible for local women and girls to get into the water, not only teaching them swimming skills but aquatic safety and drowning prevention techniques. The group has empowered its students to teach others, creating a sustainable cycle. Students are also provided full-length swimsuits, so that they can enter the water without compromising their cultural and religious beliefs.

While the wearing of full-length swimsuits may be seen as subjugation, donning one in order to learn a vital life skill, which has long been and would otherwise be forbidden, is an important first step toward emancipation. Education — whether it be in or out of the water — serves as a springboard providing women and girls the empowerment and tools with which to claim their rights and challenge existing barriers.

The rate of drowning on the African continent is the highest in the world. Still, many community leaders have yet to warm up to the idea of women and girls learning to swim. The swimming lessons challenge a patriarchal system that discourages women from pursuing things other than domestic tasks. It is this tension of the freedom one feels in and under water juxtaposed with the limitations imposed upon Zanzibari women that is at the heart of this series.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.