Üzleti tippek
Wolfsburg, 2017. március 14.
Személygépkocsik sorakoznak a Volkswagen német jármûgyártó szomszédságában lévõ Autóváros egyik raktártornyában az alsó-szászországi Wolfsburgban 2017. március 14-én. A Volkswagen konszern értékesítési árbevétele 2016-ban két százalékkal 217,3 milliárd euróra emelkedett és 5,1 milliárd euró nyereséget ért el az elõzõ évi 1,6 milliárdos veszteség után. A Volkswagen az elmúlt évben a Toyotát megelõzve 10,39 millió autó eladásával a világranglista élére került. (MTI/EPA/Carsten Koall)

Drasztikus döntésre kényszerült a Volkswagen

24.hu
24.hu

2018. 08. 05. 20:37

Felfüggesztette a német VW-csoport az elektromos és a hibrid meghajtású, valamint a gázüzemű autók értékesítését.
Korábban a témában:

A döntést azzal indokolják, hogy a vártnál nehezebb a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra (WLTP) – idézte a Welt am Sonntag cikkét az MTI.

A német lap szerint a hibrid meghajtású és gázüzemű kocsikra már rendeléseket sem vesznek fel, és elektromos autókat is legkorábban 2019 elejétől tudnak majd ismét szállítani.

A gondot az okozza, hogy nincs elég mérőállomás és szakember az új szabványnak megfelelő típusengedélyek kiváltásához. Az elektromos, a hibrid és a gázüzemű modellek pedig a hagyományos meghajtású kocsiknál kevésbé kelendőek, ezért éppen ezeket a környezetbarát modelleket kellett hátra sorolni.

A VW-nak nagyjából 260 modellvariációt kell levizsgáztatnia és engedélyeztetnie. A névadó Volkswagen márka esetében még csak 4 modellhez, az Audinál 7 modellhez szerezték meg az engedélyt. Így a VW áll a leggyengébben a német autógyártók közül. A BMW-nél és a Mercedesnél egyaránt száznál is több modellt vizsgáztattak le.

Mi okozta a káoszt?

A társaságnál arra számítottak, hogy jobban sikerül az átállás – mondta a lapnak Herbert Diess vezérigazgató. Szerinte a politikai döntéshozók a hibásak, rosszul készítették elő az új szabvány bevezetését, a megszokott két-három év helyett csak másfél évet adtak a gyártóknak a felkészülésre.

A Welt am Sonntag szerint viszont ez csak az egyik fő tényező, a VW-nál kialakult „káosz” annak is tulajdonítható, hogy a szakembereket lefoglalja a cég 2015-ben kirobbant dízelbotrányából adódó feladat, az érintett modellek motorvezérlő szoftverjének átalakítása.

A VW-nál nagyjából 250 ezer új gyártmány halmozódhatott fel, amelyeket nem tudnak értékesíteni, mert nincs meg a szeptembertől kötelező új típusengedély. A társaság már korábban közölte, hogy a készletek halmozódása miatt a második félévben visszafogják a termelést, ami visszavetheti a pénzügyi eredményeket.

Szigorított tesztelés

A WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures – világszinten összehangolt könnyűjármű-tesztelési eljárások) szabványt a VW dízelbotránya nyomán vezették be. Az új mérési eljárás a várakozások szerint az eddiginél pontosabban mutatja meg, hogy egy autó a mindennapi használat során mennyi üzemanyagot fogyaszt és mennyi káros anyagot bocsát ki.

Az Európai Unióban tavaly szeptembertől a WLTP alapján megállapított értékeket kell megadni az új fejlesztésű modelleknél, és 2018. szeptember 1-jétől az összes korábban kifejlesztett, de új gyártású személygépkocsinál is a WLTP szabványt kell alkalmazni.

Kiemelt kép: a Volkswagen jármûgyártó raktártornya Wolfsburgban (MTI/EPA/Carsten Koall)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.