Üzleti tippek
Closeup of male telemarketing salesperson holding a telephone receiver dialing phone number to make a business call.

Így lett a hagyományos telkócégből ICT-szolgáltató

Szponzorált tartalom
Szponzorált tartalom

2018. 01. 31. 18:06

Ahogy a tavalyi évben bejelentett változásokból látható, jelentősen átalakul az Invitel Csoport. A lakossági üzletág felvásárlással a Digihez kerül, az infokommunikációs szolgáltató Invitech Solutions pedig a cégcsoport első számú bevétel- és profittermelőjévé válik.
Korábban a témában:
Closeup of male telemarketing salesperson holding a telephone receiver dialing phone number to make a business call.
Fotó: Thinkstock

„A hazai infokommunikációs szektornak nagy szüksége van arra, hogy ne legyen monopolizált, vagy túlzottan koncentrált a piac. Jól látható emellett, hogy az elmúlt években a kisebb-nagyobb rendszerintegrátor cégek összeolvadtak vagy megszűntek. Az általuk hagyott űrbe tudunk erőteljesebben belépni” – fogalmazott az Invitech Solutions vállalati és kormányzati igazgatója a Bitportnak adott interjújában.

Kérdésre válaszolva Marton László elmondta: az Invitel Csoport befektetője abban érdekelt, hogy a vállalat tovább erősödjön a magyar piacon, és az árbevételét két-három éven belül jelentősen növelje.

A távközlésben viszont nagy csodák már nincsenek, ezért ebből a szempontból is az egyik logikus lépés az informatikai szolgáltatások felé fordulás – tette hozzá a szakember.

„A klasszikus távközlési cég informatikával való integrálása nagy kihívásnak számít, hiszen nincs erről egy előre megírt forgatókönyv sehol a világban. De megítélésem és tapasztalataim szerint semmiképpen sem úgy történik, hogy veszek egy IT-céget, és annak üzletmenetét igyekszem beleerőltetni a telekommunikációs vállalati működésbe. Az ICT-szolgáltatóvá válás egyik módja lehet az organikus fejlődés, ami viszont nagyon lassú folyamat. Sok mindennek kellett kedvezően alakulnia ahhoz, hogy nekünk mindez sikerüljön, de azt gondolom, ez így történt, és a folyamat nem állt meg” – összegezte az igazgató.

Az infokommunikációs szolgáltató „több lábon áll”, továbbra is létezik a hagyományos profiljuk, vagyis a hang-, internet- és az adatkapcsolati szolgáltatásaik, de rendelkeznek adatközponti és felhőmegoldásokkal, valamint klasszikus IT-szolgáltatásokat is nyújtanak. Utóbbiban igen széles a spektrum a menedzselt szolgáltatástól a rendszerintegrációig terjedő teljes skálán.

Egyelőre nem mi vagyunk azok, akik alkalmazásfejlesztésben és az üzleti szoftverek területén megkerülhetetlenek, de tavaly óta már ezt a profilt is elkezdtük építeni. A jövőt egyébként leginkább a szolgáltatásalapú, akár havidíjas konstrukciójú IT-kiszervezésben látom – emelte ki Marton László.

A teljes interjút itt olvashatja el.

Kiemelt fotó: Thinkstock

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Domenico Lucano, mayor of the small Italian fishing village Riace, receives the 'Dresden Peace Award 2017' at the Semper opera in Dresden, Germany, 12 February 2017. Lucano receive the award for his committment to helping refugees. The 58-year-old man has been welcoming refugees flying from war and poverty since 1998. Photo: Arno Burgi/dpa-Zentralbild/dpa
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.