Üzleti tippek
Closeup of male telemarketing salesperson holding a telephone receiver dialing phone number to make a business call.

Így lett a hagyományos telkócégből ICT-szolgáltató

Szponzorált tartalom
Szponzorált tartalom

2018. 01. 31. 18:06

Ahogy a tavalyi évben bejelentett változásokból látható, jelentősen átalakul az Invitel Csoport. A lakossági üzletág felvásárlással a Digihez kerül, az infokommunikációs szolgáltató Invitech Solutions pedig a cégcsoport első számú bevétel- és profittermelőjévé válik.
Korábban a témában:
Closeup of male telemarketing salesperson holding a telephone receiver dialing phone number to make a business call.
Fotó: Thinkstock

„A hazai infokommunikációs szektornak nagy szüksége van arra, hogy ne legyen monopolizált, vagy túlzottan koncentrált a piac. Jól látható emellett, hogy az elmúlt években a kisebb-nagyobb rendszerintegrátor cégek összeolvadtak vagy megszűntek. Az általuk hagyott űrbe tudunk erőteljesebben belépni” – fogalmazott az Invitech Solutions vállalati és kormányzati igazgatója a Bitportnak adott interjújában.

Kérdésre válaszolva Marton László elmondta: az Invitel Csoport befektetője abban érdekelt, hogy a vállalat tovább erősödjön a magyar piacon, és az árbevételét két-három éven belül jelentősen növelje.

A távközlésben viszont nagy csodák már nincsenek, ezért ebből a szempontból is az egyik logikus lépés az informatikai szolgáltatások felé fordulás – tette hozzá a szakember.

„A klasszikus távközlési cég informatikával való integrálása nagy kihívásnak számít, hiszen nincs erről egy előre megírt forgatókönyv sehol a világban. De megítélésem és tapasztalataim szerint semmiképpen sem úgy történik, hogy veszek egy IT-céget, és annak üzletmenetét igyekszem beleerőltetni a telekommunikációs vállalati működésbe. Az ICT-szolgáltatóvá válás egyik módja lehet az organikus fejlődés, ami viszont nagyon lassú folyamat. Sok mindennek kellett kedvezően alakulnia ahhoz, hogy nekünk mindez sikerüljön, de azt gondolom, ez így történt, és a folyamat nem állt meg” – összegezte az igazgató.

Az infokommunikációs szolgáltató „több lábon áll”, továbbra is létezik a hagyományos profiljuk, vagyis a hang-, internet- és az adatkapcsolati szolgáltatásaik, de rendelkeznek adatközponti és felhőmegoldásokkal, valamint klasszikus IT-szolgáltatásokat is nyújtanak. Utóbbiban igen széles a spektrum a menedzselt szolgáltatástól a rendszerintegrációig terjedő teljes skálán.

Egyelőre nem mi vagyunk azok, akik alkalmazásfejlesztésben és az üzleti szoftverek területén megkerülhetetlenek, de tavaly óta már ezt a profilt is elkezdtük építeni. A jövőt egyébként leginkább a szolgáltatásalapú, akár havidíjas konstrukciójú IT-kiszervezésben látom – emelte ki Marton László.

A teljes interjút itt olvashatja el.

Kiemelt fotó: Thinkstock

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Fotó:24.hu/Karancsi Rudolf
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.