Üzleti tippek

Huszonöt éve Magyarországon Európa vezető kapugyártója

A fennállása óta családi tulajdonban lévő német vállalat 1991-ben mindössze két magyar munkatárssal kezdte meg tevékenységét, ma már 52 fő dolgozik Európa piacvezető ajtó és kapugyártója színeiben, a minőség kompromisszumok nélkül jegyében. A mérföldköveket Szujó László, a Hörmann Hungária ügyvezető igazgatója összegezte egy sajtótájékoztatón, a családi vállalkozásokra jellemző egyedi értékrendszer hangsúlyozásával.

„A Hörmann története 81 évvel ezelőtt kezdődött, amikor August Hörmann megalapította a családi vállalkozást, és megindult az akkor még újdonságnak számító Berry billenőkapuk gyártása, forgalmazása. Az alapító jelszava az volt, hogy a hírnévért meg kell dolgozni, és ő ezt komolyan is vette. A kitartó munkának, a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a vállalat családi tulajdonban maradt, jelenleg a harmadik, és a negyedik generáció irányítja személyesen.

A Hörmann népszerűségét, elismertségét, bizonyítja egy 2015-ös felmérés, amelyben 220 német családi vállalkozást vizsgáltak különböző kritériumok szerint. A Hörmann az élvonalban, az 52. helyen végzett. Nagy büszkeség számunkra, hogy Magyarországon egy ilyen márkát képviselhetünk” – fogalmazott Szujó László, aki a kezdetek óta irányítja a magyar vállalatot, amelyet egy erős, összetartó csapat alkot. Azt, hogy kinek mit jelent a Hörmann-nál dolgozni, a munkatársak egy jubileumi kisfilmben mesélik el.

A családi vállalkozások értékei közül Szujó László kiemelte még a bizalmat, a közös érdek előtérbe helyezését az egyéni érdek előtt, a hosszútávú gondolkodást, az együttműködést, és azt a tényt, hogy hamarabb beépülnek a helyi társadalomba, a gazdaságba. Nem véletlen, hogy Európában a vállalkozások 75-80%-a családi jellegű, a foglalkoztatásban betöltött szerepük 45-50% közé tehető, egyes országokban eléri a 70%-ot, és a GDP előállításában 20-70% között mozog a részvételük.

A Hörmann is jelentős piaci szereplő, világszerte 26 országban van gyártóegysége, éves forgalma meghaladja az 1 milliárd EU-t, és 6000 embernek biztosít munkalehetőséget. Központi székhelye a németországi Steinhagen, ahol mindössze két év alatt építették fel a 6.000 m2-s „Hörmann Forum”-ot, a vállalat legnagyobb oktatási és kiállítási központját. Három szinten, több mint 2500 m²-es kiállítási területen mutatják be a vállalat széles termékpalettáját.

A Hörmann 2016-ban a brit, finn és német piacokon is terjeszkedett, de nagy hangsúlyt helyezett az innovációra és szponzorációs együttműködésekre is. Innováció tekintetében Szujó László kiemelte a Hörmann és a Volkswagen közös applikációját, amelyet világpremierként az idei IFA-n mutattak be, és lényege, hogy az autó infotainment rendszerén keresztül az otthoni bejárati ajtóhoz tud kapcsolódni, és azt biztonságosan kinyitni, zárni.

Mint minden családi vállalat, lehetőségeihez mérten a Hörmann is jótékonykodik – idén a Magyar Élelmiszerbanknak és a Habitat for Humanity magyarországi szervezetének a munkáját segítette. Elkötelezett ugyanakkor a sport, azon belül is a foci iránt is – az első volt, aki a footgolfban meglátta a lehetőséget, és felkarolta. A Hörmann Hungária támogatásával készült el az első magyar nyelvű oktató film, a sportág pedig egyre népszerűbb.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik