Üzleti tippek

Magyar cég a 100 évesek klubjában

A társaság ládagyárból lett a Hilton hivatalos beszállítója.

A vállalkozások közül csak kevesen büszkélkednek a kerek 100 éves korral, hazánkban pedig kifejezetten csekély azoknak a száma, akiknek sikerült túlélni a történelem hullámzásait. A legutóbbi üzleti évet 1,5 milliárd forint árbevétellel záró Cardo a kevesek egyikeként idén ünnepli jubileumát. Jelenleg 106 fő dolgozik a cégnél.

Rekordok

  • A Guinness Rekordok Könyve szerint egy japán hotel a már az időszámításunk utáni 705. év óta fogadja vendégeit.
  • A második helyre egy 803 óta üzemelő osztrák apátsági étterem került, a harmadik pedig egy 900-tól működő ír bár.
  • Az első 15 között van még egy 976 éves sörmárka, egy 746 éve fogyasztott konyak és egy 1534-ben alapított egyetem is.

Üzleti tipp – Hogyan éljen meg 100 évet a cégem?

A Forbes szerint a következő 5 tényező a kulcs a sikerhez:

  • Fektessünk a munkavállalók fejlesztésébe, ezt ők is viszonozni fogják.
  • Ápoljuk tökéletesen partnerkapcsolatainkat ügyfeleinkkel és alvállalkozóinkkal is.
  • Válasszunk olyan vezetőket, akik folyamatosan fejlődnek, így velük együtt a cég is növekedhet az idő múlásával.
  • Mindig törekedjünk a pénzügyi stabilitásra, ez kevesebb feszültséget, elbocsátást, veszteséget eredményez.
  • Hírnevünk maradjon stabil, ne veszítsük el a piac bizalmát.

A 100 év titka

Szakterületén a Cardo gyár 100 éves fennállása egyedülálló. A vállalat 1916-os alapításakor még csak szobabútorok, ládák gyártásával, valamit épületasztalos munkákkal foglalkozott, és már az első évtizedben megjelent az olasz, holland, német és angol piacokon.

A II. világháborúban a gyárat is hadiüzemmé nyilvánították. Egy légitámadás során az üzem 80 százalékban megsemmisült, de a háború után a cég 40 volt dolgozójával újraépült. 1948. február 15-én már 100 fővel dolgoztak, a megváltozott piaci igényekhez illeszkedő új fókusszal, az irodabútor-gyártással.

1951-re már a belföldi bútorgyártás jelentette a fő bevételi forrást, de 1952-től a cseh-szlovák és szovjet piacokon is megjelentek a termékeik. 1968-ban lakberendezési cikkek gyártásával és a termékei kiskereskedelmi értékesítésével újabb szintre ugrott a cég. A Cardo ma már a NASA-ban kifejlesztett technológiák alapján készít matracokat, illetve a Hilton szállodalánc közép-kelet európai ágy- és matracbeszállítójává is vált.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik