Üzleti tippek

„Kovács úr, örülünk, hogy újra látjuk” – felismerhet a boltos a hipermarketben

Hipermarket (Hipermarket)
Hipermarket (Hipermarket)
Az üzletek már nemcsak az online felületen, hanem az áruházaikban is személyre szabott szolgáltatást kínálhatnak.

Teret nyernek a személyre szabott marketingtevékenységek, a Deloitte például új technológiai szolgáltatás-portfólióval jelent meg a piacon. A tanácsadó cég stratégiai együttműködésre lépett az ajánlórendszerek fejlesztésével foglalkozó Gravity-vel.

„Az új szolgáltatás keretében egy olyan end-to-end (végpontok közötti) megoldás kínálunk, melyben a hipermarketek, szupermarketek, drogériák, elektronikai és barkácsáruházak immár nemcsak az internetes vagy mobil felületeiken, de az áruházaikban is képesek lesznek személyre szabott ajánlásokat nyújtani. Ezt úgy kell elképzelni, mintha el tudnánk érni, hogy egy hagyományos áruházban minden egyes vevőt nagyon jól ismerjenek az eladók” – mondta Demeter Ákos, a Deloitte tanácsadási üzletág partnere.

Deloitte - személyre szabott áruház

A megoldás áttörő jelentősége, hogy az internetes áruházakban tapasztalt és mára széles körben megkedvelt vásárlói élményhez nagyon hasonló módon a hagyományos áruházak is képesek lesznek észlelni, és akár saját nevükön köszönteni a vevőket abban a pillanatban, amikor azok megérkeznek az áruházba. Ezáltal egyfelől lehetővé válik, hogy a hagyományos üzletek is segítsék a vásárlóikat abban, hogy azok könnyen, gyorsan megtalálják azokat a termékeket, amiket keresnek, másfelől a személyre szabott, akár kedvezményes ajánlatokkal pedig a vásárlás folyamata közben tehetik könnyebbé a termékválasztást – eladói szempontból pedig a keresztértékesítést.

A szolgáltatás magában foglalja az ajánlatok személyre szabásához szükséges adatmennyiség összegyűjtését és feldolgozását, illetve az ajánló szoftvert, amely például a vásárlási előzmények, vagy az üzletben eltöltött nézelődés és vásárlás (a megtett út és az egyes polcoknál eltöltött idő) alapján, valós időben képes egyéni ajánlásokat összeállítani.

„Amellett, hogy a kifejlesztett ajánlórendszer a vásárlási gyakoriság, illetve az átlagos kosárértékek növekedésén keresztül jelentősen képes növelni az egyes áruházláncok forgalmát is, a vevő számára is mindenképpen előnyös, ha egyénre szabott, pontosan időzített ajánlatokat kap. A piacon elérhető statisztikák alapján az ilyen rendszerekkel akár 10-20 százalékos éves forgalomnövelés is elérhető” – tette hozzá Demeter Ákos.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik