Üzleti tippek

Az amerikai piacra gyúr a Skoda

Az Egyesült Államokban készül piacra vinni modelljeit a Volkswagen leányvállalata, a Skoda.

A legnagyobb európai autóipari konszern, a Volkswagen jövő héten mutatja be „Strategy 2025” üzleti tervét, melyben nagy hangsúlyt helyez a termék- és marketingstratégia decentralizációjára, az elektromobilitás fejlesztésére és a digitalizációra.

A Skoda szóvivője hétfőn bejelentette, hogy a konszern új üzleti tervének keretében fontolóra vette modelljeinek bevezetését általa eddig ki nem szolgált új piacokra, a többi között az Egyesült Államokba is. A vállalat terveiről a német Handelsblatt hírportál is beszámolt.

A Volkswagen VW márkájának eladásai a dízelbotrány tavaly szeptemberi kirobbanása óta eltelt nyolc hónap alatt 10 százalékkal 207 ezerre csökkentek az egy évvel korábbi azonos periódushoz képest.

Elemzők nem túl bizakodóak, az eredetileg a Volkswagen kelet-európai és ázsiai vevőkörnek szánt „olcsó” márkájaként pozícionált Skoda sikerét illetően az Egyesült Államok nagy crossover és SUV modelleket preferáló piacán. „A Skoda jobban tenné, ha olyan feltörekvő piacokat szemelne ki magának, mint India vagy Dél-Amerika” – véli a NordLB elemzője. Frank Schwope megjegyezte, hogy az észak-amerikai piac túlságosan telített új személygépkocsi modellek befogadásához.

Az első negyedév bevételarányos jövedelmezőségét az előző évi 7,6 százalékról (a költségcsökkentésnek és a jövedelmező új modellek bemutatásának köszönhetően) 9,3 százalékra javító cég azonban eltökéltnek tűnik terjeszkedési szándékában.

A márka SUV-offenzívát ígért be a VisionS koncepció márciusi bemutatásakor és egy nagy SUV-modellt készül leleplezni a szeptemberi párizsi autószalonon. A Skoda mindemellett le is védette a Superb, az Octavia és a Yeti márkaneveket az Egyesült Államokban – összegezte az MTI.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik