Üzleti tippek

A sikeres marketing nem feltétlenül drága

Hogyan lesz hatékony a tartalommarketing? Hány legyet üthet vele egy csapásra?

Ha a cég azt képviseli, hogy sok embert akar elérni viszonylag „láblógatva”, akkor nincs mese, valószínűleg mélyen zsebbe kell nyúlnia. A hirdetések, akciók, rendezvények finanszírozása nem kis büdzsét igényel. Miközben a sok pénz a marketingráfordítások között egészen jól elviszi a lábán a vevőszerzést, a vállalkozás szinte nem is érintkezik eléggé a vásárlóival. A hirdetéseket ugyanis egy-egy kampányban egyszer kell kiépíteni és szépen elketyegnek – feltéve, ha jól mérte fel a társaság a vevői igényeit – összegezte Némethi Erika kkv-marketingszakértő.

A másik megoldás: a vállalkozás azt vállalja, hogy inkább sokat dolgozik, kevesebbet költ, és nagyon gyakran kapcsolatba lép a célcsoportjával. Ez az utóbbi a tartalommarketing koncepciójára igaz. Ha a cég úgy gondolja, hogy inkább többet kommunikál, de azt nagyon hatékonyan és kevesebbet költéssel, akkor előbb-utóbb szép eredményeket érhet el.

Miért hatékony a tartalommarketing?

Ez a terület a marketing-szövegírásnak az az ága, amely nem a közvetlen eladást szolgálja, hanem elsősorban azt, hogy a vállalkozás mindig ott lehessen a célcsoport fejében, hogy fenntartsa a lehetséges vevők érdeklődését.

A tartalommarketing elemei közé sorolható:

  • blogolás,
  • natív marketing,
  • hírlevelek (nem reklámlevelek),
  • saját magazinok online vagy print formában,
  • a vállalkozás üzleti oldalán megjelenő Facebook-bejegyzések.

A tartalomnak az a szerepe, hogy hírt, hasznos tudást, útmutatást adjon. Ezekben az összefoglalókban írhatnak például trendekről, tanácsokat adhatnak, de a cég filozófiája, módszertana, illetve valós esetek és azok megoldásai is bemutathatóak. A content marketing szórakoztat, hasznos, és éppen ez az, ami miatt az olvasó megjegyezheti a cég nevét és módszereit.

A tartalommarketing segítségével a társaság a saját hitelességét erősíti és szakmaiságát építi, illetve az érdeklődők első kézből értesülhetnek a fontosabb történésekről. Az olvasó a tartalmat megoszthatja, hivatkozhat rá, ajánlhatja, véleményezheti, így valamilyen mértékben elkötelezhetővé válik a cég megoldásai felé.

Közvetett hatás

Némethi Erika hozzátette: mivel ez csak közvetve reklám, így csak közvetve serkenti az eladásokat, de olyankor – éppen a felépített szakmaiság miatt – sokkal jobb alkupozícióban lehet a cége.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik