Üzleti tippek

A munkáltató is segíthet a pórul járt hiteleseknek

FN24
FN24

2015. 01. 19. 14:25

A lakáshitel törlesztésében elméletileg a munkaadó is segíthet, gyakorlatilag viszont az új cafeteria-juttatás meglehetősen bonyolult, ezért a cégek egy része tart a támogatástól.

Korábban a témában:

A tavalyi személyi jövedelemadóról szóló törvény módosítása szerint a munkáltató adó- és járulékmentesen akár 5 millió forint értékben nyújthat lakáscélú hiteltámogatást a munkavállalóknak.

A lehetőség iránt már a tavalyi évben is egyre élénkülő érdeklődés mutatkozott, az idei adóváltozások pedig még inkább fókuszba helyezték a lakáscélú támogatást. A vállalkozások egy része viszont még tart ettől, mivel meglehetősen bonyolult adminisztrációval jár, és komoly adókockázata van abban az esetben, ha nem tudják megfelelő igazolásokkal alátámasztani az adómentességet. A munkáltatónak ezért számos dokumentumot be kell kérnie a munkavállalóktól, és ellenőrizni azok tartalmát: a lakásukra vonatkozó adatoktól kezdve a hitelszerződésükig.

Fotó: MTI / Manek Attila

„A munkaadók számára újszerű és bonyolult feladat egy hitelszerződésről és az adott ingatlanról megállapítani, hogy megfelel-e a jogszabályi feltételeknek, a bankok számára azonban ez rutinfeladat. Ezért ajánljuk a munkáltatóknak, hogy a feladatok nagy részébe vonjanak be egy pénzintézetet. A vállalkozások így olyan partnerre bízhatják az adómentességi feltételek elbírálását, akinek a legnagyobb a szakértelme ezen a területen, és aki a jogi felelősséget is leveszi a vállukról” – javasolja Németh László, a K&H kkv-marketing főosztály vezetője.

„A további feladatokban, mint a munkavállaló nyilatkoztatása, tájékoztatása és az ezzel összefüggő adminisztráció, a tanácsadó cégek tudnak szakszerű segítséget nyújtani” – tette hozzá.

Puskelyné Király Ágnes, a Top Cafeteria Kft. ügyvezetője a részletekről elmondta: „a gyakorlatban ez úgy működik, hogy amint felmerül az igény egy vállalkozásnál, mi cafeteria tanácsadóként bekapcsolódunk a folyamatba. Előkészítjük az adminisztrációt, tájékoztatjuk a munkavállalókat, összegyűjtjük az igényeket, valamint segítséget tudunk nyújtani a támogatási igények és a törlesztések követésében, hogy azok szabályszerűen történjenek. Eközben pedig a pénzintézet elbírálja és leigazolja a jogosultságot, és igazolással biztosítja a munkáltatót a támogatás jogszerűségéről, ami adózási oldalról kiemelt fontosságú”.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.