Üzleti tippek

Költséglefaragó ötletek kezdő vállalkozóknak

A tőlünk nyugatra lévő szakértők – brit tudósok, amerikai marketingszakértők – tanácsai egy az egyben nem biztos, hogy a magyar környezetben is működnek, de azért vannak olyan tippek, amelyeket érdemes végiggondolni.

Az Entrepreneur.com amerikai szakértője kigyűjtötte, hogy mit tehetnek a cégek, ha kevés tőkével indulnak el.

Ne temesse be magát adóssággal

Az összegzés szerint a vállalkozás elindításánál van egy okos és egy „öngyilkos” útja a hitelfelvételnek. Az új számítógépek, irodai berendezések, telefonok és egyéb eszközök költségei nagyon gyorsan össze tudnak adódni. Ahelyett, hogy mindent egyszerre vásárolna meg hitelből, inkább – ahol lehetséges – a cég befolyó bevételeiből finanszírozza a kiadásaidat.

Tipp: Kezdetben dolgozhat otthonról, vagy kipróbálhatja a közösségi irodabérlést. A coworking még évekkel ezelőtt az Egyesült Államokból indult útjára, de ma már Európában is egyre népszerűbb, és Magyarországon is több ilyen iroda működik. Előnye, hogy rugalmasan – akár egy napra vagy hétre is – bérelhet irodát, íróasztalt vagy tárgyalót. Így nem kell költenie a bútorokra, berendezésekre, mégis hangulatos, modern környezetben fogadhatja az üzleti partnereit.

Mindenkinek mondja el, hogy mit csinál

Beszélje meg családjával, barátaival, üzleti partnereivel, volt kollégákkal, hogy mivel szeretne foglalkozni. Hívja fel az ismerőseit vagy küldjön e-mailt nekik, valamint legyen a cég elérhető – a megfelelő honlap mellett – a fontosabb közösségi oldalakon is. Természetesen itt sem árt megtalálni a középutat, az sem kifizetődő, ha az ismerősei „agyára megy” az állandó reklámozással, de az is árulkodó, ha a családtagjai sem tudják másoknak elmesélni, hogy pontosan mivel is foglalkozik, milyen üzleti partnereket keres.

Tipp: Adjon a családtagoknak és a legközelebbi barátoknak, ismerősöknek névjegykártyákat, amelyet oda tudnak adni az érdeklődőknek.

Használja ki a reklám- és marketinglehetőségeket

Számos megoldás létezik arra, hogy felhívja a figyelmet a vállalkozására, anélkül, hogy bankot robbantana. Ebben az online világ továbbra is és egyre inkább a segítségére lesz – az erős reklámzaj ellenére is. A céges honlap, szakmai blog, hírlevelek, videók, online kampányok és hirdetések mellett a közösségi média is jó platform arra, hogy minél több potenciális vásárlót elérjen.

További tippekért kattintson a Fivosz oldalára!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik