Üzleti tippek

A pertuban jobban bíznak a csábítók

FN24
FN24

2014. 04. 25. 12:30

Színes képet mutatnak a vállalati karrieroldalak. Tegezni vagy magázni is lehet az álláskeresőket, mindez attól függ, hogy mi illeszkedik jobban a cég stratégiájába.

Korábban a témában:

A kutatás során az 50 legjelentősebb magyarországi munkáltató közül 15 karrierportálját vizsgálták meg. Az alábbi szempontok alapján hasonlították össze a weblapokat:

Mennyire derülnek ki az adott cég egyedi értékjegyei? Vonzó-e az oldal vizualitása? Áttekinthető-e a struktúra, könnyű-e a navigáció? A hangvétele mennyire konzekvens? Mennyire informatív az oldal?

„Az általános érvényű szempontok mentén minden cégnek saját magának érdemes kialakítani az egyedi hangot. Hasonló számban találtunk például tegezős és magázós honlapokat. A vizsgált MNB magázós hangvétele önmagában éppen olyan hiteles, mint más portál lazább stílusa. Például a Tesco vagy az Aldi karrieroldalai egyaránt vonzóak, még ha az előbbi tegezi, az utóbbi pedig magázza is a látogatót. Bár nem lehet mindenki számára érvényes receptet megfogalmazni, azt azért érdemes látni, hogy a világ a tegezés felé halad” – mondta a BrandJob ügyvezető igazgatója.

A kiválasztott oldalak mindegyikénél érezni lehetett a tudatos építkezést. Mivel több száz vagy akár több ezer munkavállalót foglalkoztató vállalatokról van szó, különösen nehéz mindenkihez egyszerre szólni. A felmérés során a legvonzóbbnak azok a honlapok bizonyultak, ahol egy közös, induló oldalra történő érkezést követően minden látogató saját maga választhatta meg, hogy milyen irányba lép tovább. “Egy vonzó nyitóoldal tudatosítja a vállalati értékeket, és ösztönöz a továbbkattintásra. Onnantól pedig a pénztárostól a pénzügyi vezetőig mindenki megtalálja a neki szóló információt” – tette hozzá Hadi László.

Sablonok helyett…

„Önmagában attól még nem lesz jó egy karrieroldal, hogy ha az aktuális álláshirdetések felett boldog ember mosolyog a képen. Sablonos fotóval és üzenettel nem érjük el a kívánt hatást. Az álláskeresők valós igényére kell választ adni. Az érdeklődőnek azt kell éreznie, hogy az adott cég konkrétan neki kínál vonzó lehetőségeket. Márpedig ehhez bátran kell megfogalmazni az üzeneteket” – véli Nagy Dénes marketingkommunikációs vezető.

A munkáltatói márkaépítés kapcsán a társaságok kettős szorítással küzdenek. Egyrészt létérdekük, hogy a meghirdetett pozíciók minél gyorsabban betöltésre kerüljenek. Az a vállalat kerül a versenytársai elé, amelyik lojális, odaadó csapatot tud kiépíteni, ehhez pedig a legjobbakat kell megnyernie magának. A másik oldalról viszont az ehhez szükség munkáltatói márkaépítés nem egyszer szemléleti és pénzügyi korlátokba ütközik. Nem elég létrehozni egy karrieroldalt, hanem ehhez ki is kell alakítani egy célirányos stratégiát.

A tapasztalatok szerint a munkáltatói márkaépítés nemcsak az új kollégák szempontjából vonzó, hanem a jelenlegi dolgozók kötődését is segíti.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Cropped image of young couple is lying on bed. Close up of male and female feet. Loving couple is lying on bed under blanket covered by small red paper hearts. Saint Valentines Day.

Minden, amitől jobb lehet a szex

Kommentek

Budapest, 2017. július 29.
A későbbi második helyezett Hosszú Katinka a női 200 méteres hátúszás döntője előtt a 17. vizes világbajnokságon a Duna Arénában 2017. július 29-én.
MTI Fotó: Illyés Tibor
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.