Üzleti tippek

Mi van a “halló” után? – Forródrót a profithoz

Van, aki telefonon is mindenkit levesz a lábáról. Van, akinek teher. Van, aki unja. Kikerülni viszont senki sem tudja. Rengeteget nyerhet vagy bukhat a cég azon, hogy hogyan telefonálnak.

Napjában biztosan számtalanszor csörög a telefon az irodában. Bár ez bosszantó is lehet, de ne feledje, minden egyes hívás újabb lehetőség arra, hogy új ügyfeleket szerezzen, és öregbítse a vállalkozás jó hírét. Ehhez adunk Önnek tippeket.

 

A bűvös 3 másodperc, avagy mi van a “halló” után?

Fontos, hogy érthetően és kedvesen mutatkozzon be, és ne csak a vállalkozás, hanem a saját nevét is említse meg. Mindig kérdezze meg, hogy miben segíthet.

Nyomja meg az ötös gombot!

Ha automata rendszer fogadja a hívásokat, akkor a „gépi hang” lehetőleg színész vagy rádiós legyen, aki kellemes hangjával, tagolt beszédével könnyedén eligazítja a telefonálót. Ne legyen túl sok menüpont, és a felsorolások előtt adjanak kapaszkodót a hívófélnek. Például: „A következő öt menüpont közül választhat.”
A főbb információk elhangzása után érdemes felajánlani az ügyintéző kapcsolását (például a nullás gomb megnyomásával). Ha az átkapcsolások alatt zene szól, akkor kellemes, akár a cég profiljához illő dallamokat válasszanak.

Körmondatok helyett..

Lényegretörően beszéljen, ha a kérdésekre nem tud pontosan felelni, akkor kérje el az érdeklődő telefonszámát, e-mail címét. Eddig sok vállalkozás eljut, de aztán sokan csak késve hívják vissza a tényleges vagy lehetséges(!) ügyfelet. Előzze meg versenytársait, és a gyors válasszal növelje a vállalkozása iránti bizalmat!

Villámtippek ráadásként
  • Elköszönés előtt foglalja össze, hogy miben állapodtak meg. A bediktált telefonszámokat ismételje meg.
  • Ha a vonal túlsó végén hosszasan beszélnek, akkor udvariasan terelje a társalgást a lényegre. Lehetőleg ne vágjon közbe, ha mégis így tesz, akkor kérjen elnézést, és aztán folytassa.
  • Ha új ügyfél telefonál, mindig kérdezze meg, hogy hogyan talált a cégre. Ez a mini közvéleménykutatás egy fillérjébe sem kerül, és rengeteg hasznos információhoz juthat.

Ajánlott videó mutasd mind

Budapesten még minimum hat hónapig nem lesz turizmus, és ezt már nem sokan bírják ki

Az újabb határzárral tovább tart a budapesti turizmus mélyrepülése, és a fővárosi vállalkozók nemhogy nem kaptak mentőövet, de ki is vannak zárva az állami pályázatokból. A főváros turizmusáért, fesztiváljaiért és arculatáért felelős Faix Csaba szerint ez igazságtalan, és a kormányzati segítség azért is fontos lenne, mert ha a most csődbe jutó éttermek, bárok, szállodák zárva lesznek, akkor a tavasszal visszatérő turisták azt látják majd, hogy Budapesten már nincs semmi.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.