Üzleti tippek

Élet a felhőben – mi változott? [X]

Nem kell ahhoz sem pénz, sem különösebb bátorság, hogy átköltözzünk a felhőbe. Csupán egy kis józan ész.

Tizenöt fős pályázati tanácsadó cég vagyunk, nem kevés pénzt áldoztunk anno a belső szerverre, illetve az ezen futó szoftverek megvásárlására. Kicsit most irigylem azokat, akik most indulnak: nekik az Office 365-tel az általunk beruházott összeg töredékéért megvalósítható az, ami anno többszázezer forintért is csak úgy működött, hogy még havonta rendszergazdát is kellett fizetni a folyamatos karbantartásért.

Több mint tíz éves vállalkozásként már több informatikai mérföldkövön túl vagyunk. A számítógépek mobilizálódásával, a laptopok megjelenésével jött a probléma, hogy a munkatársak nem tudtak mindenhonnan emailt küldeni, illetve más gépről nem tudták elérni leveleiket. Az eltérő Office verziók miatti zűrzavar, a számítógép park heterogén összetételeés az adatvesztések nem is számoljuk inkább össze mennyi kárt okoztak az elmúlt évtizedben vállalatunk számára.

Szeptemberben keresett meg minket egy cég az Office 365 szolgáltatás kapcsán, hogy van ez az új szolgáltatás, és érdemes lenne kipróbálnunk. Az első pillanatban láttuk, hogy itt valami olyasmiről van szó, ami ha tíz éve – az indulásunkkor – létezik, akkor ma mindenkinek kevesebb ősz hajszála lenne és legalább 2-3 évet fiatalodna.

A levelezés szinte teljesen ugyanúgy néz ki, ugyanúgy működik, mint eddig, azzal a különbséggel, hogy a munkatársak saját jelszavaik birtokában bármilyen gépről elérik a leveleiket, és azok a mobiltelefonjaikra megérkeznek úgy, hogy akárhol is vannak, nem kell állítgatni az SMTP szervert, hogy egy levél célba jusson. Az eddig javarészt Skype-on történő belső kommunikációt az Office 365-höz járó Lync-ken bonyolítjuk, a fájlokat is az Office 365-ön keresztül osztjuk meg, melynek köszönhetően még akkor is tud folyni a munka, ha az irodában áramszünet van: legutóbb a szomszédos étterembe átülve a laptopokkal másfél órát dolgoztunk úgy, hogy az irodánk infrastuktúrája gyakorlatilag mindeddig használhatatlan volt.

Összességében elmondható, hogy az Office 365 olyan, mintha a felhasználónkénti 1.500 Ft-ért biztosítást kötöttünk volna a cégre azt illetően, hogy a levelek, fájlok, kontaktok, naptárak mindig rendelkezésre fognak állni, az ezzel járó plusz szolgáltatások – mint céges weboldal, Lync – nem is beszélve. Örülök, hogy megléptük a váltást.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik