Üzleti tippek

Élet a felhőben 2 [X]

Induló mikrovállalkozás vagyunk, idén alakultunk. Egyelőre ketten vagyunk a cégben tulajdonosok és munkavállalók, ezáltal meglehetősen elnagyoltnak éreztük a nagy szerver- és szolgáltatás beruházásokat a cég alapításakor. És akkor jött az Office 365.

Egyik ismerősöm talált meg azzal, hogy olvasott a Microsoft Office 365 szolgáltatásáról, mely havi 1.500 Ft-ért kínál teljes körű felhő-alapú céges környezetet az email és naptárszolgáltatásoktól kezdve egészen a webes Office-ig bezárólag. „Jól van” – gondoltam, elnézett egy nullát. Aztán mint kiderült, nem, a 30 napos próbaverzióra regisztráltunk és ekkor láttuk meg azt hogy gyakorlatilag a cégalapítás költségeiből egy az egyben kihúzhatjuk a szerverre és szerverszoftverekre előirányzott költségeket, mert ez kettőnknek havi 3.000 Ft-ból megvan.

A céges weboldalról nem is beszélve. Az eddigi legolcsóbb ajánlat, amit kaptunk, az egy 240.000 Ft-os, színes-szagos ajánlat volt, melynek a felét sem értettük: CMS, SEO, PHP, MYSQL, megmondom őszintén, hogy ezek a mozaikszavakkal – vagy mikkel – ki lehet kergetni a világból. Aztán az Office 365 próbaverziójában a vállalati webhely menüpontra kattintva jött az újabb fellélegzés: egy egyszerű, átlátható érthető felületen keresztül tudtunk kialakítani a céges weboldalunkat úgy, hogy ez egy fillérünkbe sem került.

Tehát az eddigi egyenlegünk a szervert, szoftvereket és a weboldalt számítva nagyságrendileg 500.000 Ft, ez azt jelenti, hogy ha valamilyen oknál fogva nem bővülnénk a következő 13 évben, akkor is megéri az évi 36.000 Ft-os költség mindezért. Azt hiszem tehát, igen jó döntést hoztunk.


Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik