Üzleti tippek

Vidéken is terjed a közösségi vásárlás

Farkas Cintia
Farkas Cintia

2011. 11. 01. 07:52

A közösségi vásárlói oldalt működtető, az idén több mint egymilliárd forint forgalmat váró, piacvezető Bónusz Brigád vidéken is terjeszkedik.

Korábban a témában:

A társaság tervei szerint 2012 első negyedévének végére már nyereséget is hoz a vállalkozás. A kedvezményes termékeket és szolgáltatásokat eladó oldal a forgalomból bruttó 30 százalékban részesedik.

A szépségipari szolgáltatás vezet

Az alig egyéves működésre visszatekintő bónuszokat, kuponokat értékesítő, nagyon gyorsan fejlődő közösségi vásárlói internetes kereskedelmi oldalak forgalma az előrejelzések szerint 3-3,5 milliárd forint lesz az idén. A felmérések szerint a 14-74 év közötti lakosság 3,5 százaléka vásárolt már közösségi oldalon, túlnyomó részben szépségipari szolgáltatást, választott az eddig kevéssé ismert nemzetiségi éttermek ajánlatai, a fogászati és más egészségügyi kezelések, különleges sportélmények, családos és kisgyerekes szolgáltatások és utazási ajánlatok között. Jelentős részük olyan internetező, aki korábban nem vásárolt a világhálón.

A becslések szerint napjainkban mintegy hatvan cég működtet internetes közösségi vásárlási oldalt, s számuk az év végére a százat is elérheti.

Országos bővülés

Októberben Kecskeméten és Debrecenben indult el szolgáltatásával, így Miskolc és Szeged után már ezekben a városokban is helyi ajánlatokat találnak az oldalon a vásárlóközösség tagjai. Az országos bővülés folyamatos, így hamarosan Nyíregyházán, Pécsen, Győrön és Székesfehérváron is megjelenik a társaság.

Az üzleti modell az Egyesült Államokból származik: lényege, hogy a vásárlói közösségek erejét kihasználva lealkudják az egyes szolgáltatások árait, és a kedvezményes ajánlatokból jelentős mennyiséget értékesítenek. A kedvezmény az 50 százalékot is meghaladhatja.

A szolgáltatást vagy terméket ajánlónak azért éri meg a kupon-bónusz oldalakon szerepelni, mert nagy reklámfelületet kap a kedvezményért cserébe, s úgy tud nagy márkaismertséget elérni, hogy nem költ rá nagy összeget. Ezen túlmenően kialakíthat egy törzsvevőkört is, illetve a kedvezményért vásárlók az üzletbe látogatásukkor megvesznek olyan termékeket és szolgáltatásokat is, ami már teljes árú.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.