Üzleti tippek

Kullog a Blackberry az Apple után

Nem hozott kellõ nyereséget az idén a Balckberry okostelefon. A kanadai Research in Motion (RIM) 10,6 millió készüléket adott el csupán júniustól augusztusig. A cég veszteségének egyik oka a létszámleépítés volt.

Kevesebb Blackberry okostelefon fogyott a nyáron. Az elõzõ év azonos idõszakáig 12,1 millió Blackberryt adtak el, ezzel jelentõsen elmaradt a rivális Apple forgalmától. A cég részvényei a csütörtöki tõzsdezárás után (közép-európai idõ szerint késõ este) csaknem 16 százalékkal estek.

A RIM táblagépekbõl is kevesebbet adott el, mindössze 200 ezer darabot, míg például az Apple 9,3 millió táblagépet, iPad-et és 20,3 iPhone-t adott el a három nyári hónap alatt. A RIM forgalma június-augusztusban 11 százalékkal, 4,2 milliárd dollárra (3 milliárd euróra) csökkent, adózott nyeresége pedig felére, 329 millió dollárra esett. A nyereség csökkenésében a 2000 munkahely megszüntetésének költségei is közrejátszottak, a cég év végére csak 17 ezer alkalmazottal számol.

A pécsi elcoteq is gyárt Blackberry telefonokat a kanadai cégnek. Az elmúlt pár hónapban több ezer embert bocsátottak el, feltevések szerint végleg bezárja kapuit a cég.

Az eladások csökkenésének oka a cég egyik vezetõje, Jim Balsillie szerint, hogy a vártnál kevésbé fogytak a régebbi modellek. A cégvezetõ szerint ugyanakkor az új modellek eladásával az év további részében behozható a lemaradás.

A RIM augusztusban jelentette be, hogy új érintõképernyõs okostelefonok egész családjával – öt új modellt is piacra dobtak – indít offenzívát az iPhone és Android-telefonok ellen.

A RIM az új telefonoktól várja piaci részesedése csökkenésének megállítását, ami azért következett be, mert “átaludta” az érintõképernyõs telefonok térhódítását. Az új modellek között még a klasszikus billentyûzetet megtartó Bold sorozat is érintõképernyõvel rendelkezik majd. A RIM a Torch sorozatot két új érintõképernyõs készülékkel és egy kitolható billentyûzetes készülékkel újítja meg.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik