Üzleti tippek

Vége a kuponharcnak

A céges bónuszok és kuponok piacán zajló harcnak kívánt véget vetni GKIeNET a Corvinus Egyetem E-business Kutatóközpontjával együttműködve. A kutatók az indulástól kezdve mérni fogják az érintett szereplők teljesítményét.

A GKIeNET és a Corvinus Egyetem felmérése alapján “az internetes kereskedelem a gazdasági recesszió ellenére is töretlenül fejlődött”, a felhasználók közül pedig egyre többen válnak online vásárlóvá is. Gombamódra szaporodnak a vásárlói közösségek, melyekkel nagy tömegben, együtt a vásárlók képesek lehetnek kedvezményeket kiharcolni a kereskedőktől.

Az online vásárlás egyik új formája a kuponos kedvezmények használata, amely tavaly óta már Magyarországon is terjedőben van. Az időlimites kihagyhatatlan árajánlatok tömegével vonzzák a vásárlókat. A felmérés szerint “A vásárlók nem azért látogatnak az oldalra, mert szükségük van valamire, hanem mert a kedvezmény mértékét ismerve, kihagyhatatlan ajánlatnak érzik azt, az ajánlatok időkorlátja miatt viszont azonnali döntési helyzetbe is kerülnek”.

A forgalom azonban nem egyenletesen oszlik el a piacon. ” A „hosszú farok” hatás azonban a bónuszokat/kuponokat kínáló e-kereskedelmi oldalaknál is érvényesül: néhányan viszik el a teljes forgalom 80-90%-át, míg a többiek növekedési üteme fokozatosan elmarad a piacvezetőktől. Egyes esetekben pedig termékcsoportokra is specializálódnak, pontosan úgy, ahogy a más országokban működő oldalak fejlődése kapcsán is látható”.

A Groupon nevű amerikai cég 2011. áprilisban már 35 különböző ország 300 piacán végzi tevékenységét, regisztrált felhasználóinak száma több mint 35 millió, éves forgalma pedig meghaladja a félmilliárd eurót. A cég elképesztő ütemben terjeszkedik világszerte, a legnagyobb helyi szereplőket pedig ahol csak tudják, felvásárolják. A felmérés szerint a konkurensek közül kiemelkedik a LivingSocial, akik 2011. májusban már összesen 400 városban kínáltak kuponokat az Egyesült Államokban, Kanadában, az Egyesült Királyságban, Írországban, valamint Ausztráliában, valamint a Kínában a Groupon-t elsőként másoló cég a Tuangou. További jelentős nemzetközi szereplőknek számítanak a területen: a BuyWithMe, a Jasmere.com, a Fab.com, a Weforia, a Groop Swoop, a Groupalia, a TownHog, a TeamGrab.com, a Baredeal.com, az Agenzy.com, a DailyQ.com és az eWinWin.

A felívelőben lévő szektor egyre több internetes vásárlót vonz be a kedvezményes módszerrel. A GKIeNET felmérése szerint annak ellenére, hogy az első bónuszt/kupont kínáló magyar oldalak még nincs egy éve, hogy elindultak, 2011. áprilisban már a 14-74 év közötti lakosság 1,5%-a vásárolt is ilyen módon terméket/szolgáltatást. Itthon még hátráltatja a növekedést, hogy “leértékelt áru az sok vásárló fejében szégyellnivaló”. Azonban a kutatás végkövetkeztetése, hogy az online értékesítés előbb-utóbb bizalmat kelt majd a vásárlókban.” 2011. áprilisig a magyarországi bónusz/kupon vásárlók 19%-a a nagy árkedvezmény láttán próbálta ki először az internetes vásárlást.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik