Üzleti tippek

Office Professional Plus: nem doboz, szolgáltatás

A Microsoft egyre több módon teszi hozzáférhetővé az Office programcsaládot. A Professional Plus 2010-es változata egy felhasználónként licencelhető szoftverszolgáltatás, amely az irodai funkciókon felül tonnányi egyéb funkciót kínál, ráadásul webes alapon, bárhonnan.

A legalapvetőbb “alkatrész” természetesen az Office Web Apps, vagyis a Word, az Excel, a PowerPoint és a OneNote webes verziói. Ezek használatával böngészőből, a weben keresztül nyithatjuk meg dokumentumainkat, amelyeken alapszintű változtatásokat is elvégezhetünk anélkül, hogy az Office asztali változata telepítve lenne az éppen használt gépre. Ráadásul elszakadhatunk a hagyományos számítógépektől: a webes Office programok SharePoint-kiszolgálón, Windows Live fiókon keresztül futnak. Épp ezért akár okostelefonokon vagy táblagépeken is elérhetjük a dokumentumokat.

Az Office Pro Plus legfontosabb előnye, hogy az eddig megszokott minőséget kínálja jóval flexibilisebb és előre tervezhető költségekkel járó megvalósításban. A kliens hagyományosan telepíthető, viszont havidíjas alapon, felhasználóként történik a licencelés: ez alapján tehát arra is van lehetőség, hogy egy felhasználó akár öt különböző gépen is használni tudja ugyanazt a licencet

Együtt egyszerűbb

Az Office Professional Plus 2010 a csoportmunka támogatásában is jeleskedik. A párhuzamos szerkesztési funkciók lehetővé teszik az egyidejű munkavégzést: lehetőség van tehát arra, hogy ugyanazon a dokumentumon egyszerre többen dolgozzanak, miközben minden közreműködő látja a többiek által épp elvégzett változtatásokat. Az e-mailek kezelése is hatékonyabb: az Outlook 2010 témák szerinti nézete és Karbantartás eszköze segít eltávolítani a feleslegesen többször szereplő információkat, a Mellőzés funkció pedig egyfajta némítógombként használható a Beérkezett üzenetek mappában. Ez a funkció az összes megjelölt meglévő, valamint ehhez hasonló jövőbeli üzenetet egyenesen a Törölt elemek mappába helyezi át.

Az Outlook Közösségi Összekötővel rálátást nyerhetünk a cégnél dolgozók adataira az üzenetek, értekezlet-összehívások, mellékletek és SharePoint-tevékenységek, például állapotfrissítések közzétételével. A népszerű közösségi hálózatokra kapcsolódva pedig azonnali híreket kaphatunk az ügyfelektől, érdeklődőktől és partnerektől. A PowerPoint diákat akár webböngészőn keresztül, “távirányítással” is bemutathatjuk munkatársainknak. A közös információkezelést a megosztott, akár egy időben szerkeszthető jegyzetfüzetek támogatják.

Csak a képzelet szab határt

A dokumentumok szerkesztése során olyan újításokkal találkozhatunk, amelyek még könnyebbé és gyorsabbá teszik a munkát. A tartalomváltozásokat még a beillesztés előtt, élő minták segítségével előnézeti formában is megtekinthetjük. A PowerPointban belső kép- és videószerkesztőt használhatunk, de akár az egész előadást filmmé alakíthatjuk időzítéssel, narrációval, mutatók megjelenítésével.

Az alkalmazásokban újfajta képszerkesztő lehetőségek jelentek meg: most már jóval részletesebben alakíthatjuk át a beszúrt fotókat, és a körbevágás vagy a szöveg körbefolyatása is pontosabb, szemrevalóbb lehet. Az Excelben dinamikusan változó diagramokat, feltételes formázási elemeket adhatunk a táblázatokhoz, a PowerPivot nevű bővítmény pedig akár több százmillió sorra rúgó, több forrásból származó adathalmazok számítását is lehetővé teszi. A Word 2010 és a Publisher 2010 programban elérhető új OpenType tipográfiai lehetőségekkel néhány kattintással professzionális nyomdai szedés hatását kelthetjük.

Az Office Professional Plus beszerzése is jóval egyszerűbb, mint az eddig megszokott dobozos programoké. A rugalmas, havidíjas licencelési megoldás segítségével előre tervezhetjük a költségeinket, ráadásul nincs szükség kezdeti, nagyobb befektetésre sem.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik