A Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete (KDFSZ) és a Tesco gyáli logisztikai központjának 13 gépkocsivezetője február 2-án felszámolási eljárást kezdeményezett a Tesco ellen, mert álláspontjuk szerint a cég három évre visszamenőleg tartozik nekik a rendelkezésre állási díjak kifizetésével. Ezenkívül követelték a társaságtól a rendelkezésre állás ideje alatt elrendelt rendkívüli munkavégzésért járó díjukat is.
A KDFSZ korábban azt közölte, hogy a Tesco az úgynevezett frissáru-kiszállítást végző mintegy 220 gépkocsivezetőjének több százmillió forinttal tartozik. A sofőrök közül 18-an szólították fel a vállalatot az elmaradt pótlékok kifizetésére, és 13-an kezdeményeztek a társaság által elismert rendelkezésre állási díj miatt felszámolási eljárást.
A Tesco csütörtöki közleményében hangsúlyozza: márciusban, az ügyben érintett mind a 220 munkavállalójának 2007-ig visszamenőleg kifizetik a rendelkezésre állási díjat, tehát nemcsak annak a 13 dolgozónak, akik az ügyben egyeztetéseket kezdeményeztek. Hozzáfűzik: a kifizetés kapcsán az egyéni kalkulációk és egyeztetések még folyamatban vannak.
“Az adminisztratív pontatlanságok ellenére egyetlen egy Tesco-dolgozót sem ért kár a jelenlegi fizetési rendszerben, hiszen a számukra nyújtott juttatások következtében az érintett dolgozók a piaci átlagnál havonta közel 60-65 000 forinttal kerestek többet, ami a piaci átlagot közel 40 százalékkal haladja meg” – hangsúlyozza a Tesco.
A Tesco munkaügyi rendszerei – ahogyan azt hatósági vizsgálatok is megerősítették – összhangban vannak a mindenkori jogszabályokkal, emeli ki a cég. “Természetesen és sajnálatosan 22 000 munkavállaló esetében nem lehet kizárni az emberi tévedések lehetőségét, így egyedi pontatlanságok előfordulnak. Ugyanakkor, ha a vállalat tudomására jut, hogy valamilyen tévedés történt, azt haladéktalanul és teljes körűen orvosolja, kompenzálja. Ez történik a sofőrök esetében is” – közölte az áruházlánc.