Üzleti tippek

Elsorvadnak a kisboltok?

admin
admin

2010. 09. 08. 18:42

A GfK Hungária előrejelzése szerint a hiper- és szupermarketek, valamint a diszkont üzletek tovább növelik piaci részesedésüket az elkövetkező tíz évben, a kisboltok jelentősége pedig fokozatosan csökken.

A hipermarketek piaci részesedése 2011-ben várhatóan a jelenlegi 23 százalékos szinten marad, 2015-re elérheti a 24 százalékot, és ezt a szintet 2020-ban is stabilan tartják majd – tartalmazza a piackutató intézet szerdai közleménye.

A szupermarketek piacán szintén növekedés prognosztizálható, hiszen több kereskedőlánc is expanziós politikát folytat, így ennek a csatornának a piacrésze 2011-re 21 százalékra nő a 2009-ben mért 20 százalékról, míg 2015-re 22 százalékra nőhet, 2020-ra pedig eléri majd a 25 százalékot.
Jelentősebb piacrész növekedésre számíthatnak a diszkont üzletek is: a 2009-ben elért 15,5 százalékot követően a piaci részesedésük jövőre elérheti a 17 százalékot, 2015-re a 20 százalékot, 2020-ra pedig akár a 27 százalékot is. A diszkontok a nyugati példákat követve várhatóan egyre inkább a kisebb településeken terjeszkednek majd.

A kisboltok és az egyéb értékesítési csatornák – például piacok, mozgó árusok, benzinkutak – jelentősége viszont fokozatosan csökken. Hozzáteszik, hogy a független kisboltok piacának csökkenése jótékonyan hat majd a láncba szerveződött kisboltok részesedésére.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Saudi soldiers stand guard as a Saudi air force cargo plane, carrying aid, lands at an airfield in Yemen's central province of Marib, on February 8, 2018. (Photo by ABDULLAH AL-QADRY / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.